دیدار مجازی وزیر ارشاد با خانواده شهید اهل سنت بلوچستان
کد خبر: 3912800
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

دیدار مجازی وزیر ارشاد با خانواده شهید اهل سنت بلوچستان

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد سیستان‌وبلوچستان گفت: در قالب طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» صبح فردا، ۷ مردادماه سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد به‌صورت مجازی با خانواده معزز شهید کریم براهویی‌مطلق، از شهدای اهل سنت استان، دیدار می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدی پودینه، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در قالب طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» صبح فردا، 7 مردادماه سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت مجازی با خانواده شهید کریم براهویی‌مطلق دیدار می‌کند.

وی با بیان این‌که شهید براهویی‌مطلق از شهدای اهل سنت خطه بلوچستان بوده که توسط اشرار و قاچاقچیان منطقه به شهادت رسیده است، افزود: خون شهدای شیعه و سنی این استان، وحدت را در منطقه تحکیم کرده و باعث شده تا ماهیت پلید اشرار، تروریست‌ها و سوداگران مرگ آشکارتر شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان بیان کرد: طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» یک طرح ملی است که به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف تجلیل از خانواده شهدا و همچنین آشنایی بیشتر جامعه با شهیدانی که هر یک به‌صورت گمنام در گوشه‌ای از این مملکت جان خود را نثار امنیت مردم و پیشرفت انقلاب اسلامی کرده‌اند، برگزار می‌شود.

پودینه اظهار کرد: این طرح از سه‌شنبه هفته گذشته در سرتاسر کشور آغاز شد که ما در استان، افتخار دیدار با خانواده شهید محمد امین خواجه در زاهدان را داشتیم؛ این طرح ان‌شاء‌الله تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

استان سیستان‌و‌بلوچستان دو هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، ۶۰۰ شهید ما یعنی ۳۰ درصد از مجموع شهدا، از میان برادران اهل سنت هستند. همچنین ۹ شهید در راه دفاع از کیان اسلام و حراست از حرم حضرت زینب(س) به مقام شهادت نائل آمده‌اند که دو نفر آنان، اهل سنت هستند.

انتهای پیام
captcha