فعالیت ۳۰۰ باشگاه کتابخوانی در استان کردستان
کد خبر: 3912864
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

فعالیت ۳۰۰ باشگاه کتابخوانی در استان کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به فعالیت ۳۰۰ باشگاه کتابخوانی در سراسر استان گفت: باشگاه‌های کتاب‌خوانی دستاورد‌های مهمی برای آینده کشور خواهند داشت و باعث تربیت نسلی با سرانه مطالعه بالا می‌شوند.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی از سال 97 در استان کردستان اجرایی شده است که بسیار مورد قبول کودکان و نوجوانان استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه رده سنی کودک و نوجوان در طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی مورد توجه هستند، افزود: باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان گروه‌های کتاب‌خوانی هستند که با حضور دست‌کم ١٢ کودک یا نوجوان برای مبادله کتاب و خواندن کتاب‌های مبادله‌شده و دیگر کتاب‌ها و زیر نظر یک مربی بزرگ‌سال تشکیل می‌شوند و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به فعالیت 300 باشگاه کتابخوانی در سراسر استان گفت: باشگاه‌های کتاب‌خوانی دستاوردهای مهمی برای آینده کشور خواهند داشت و باعث تربیت نسلی با سرانه مطالعه بالا می‌شوند.

وی اجرای موفق جام باشگاه‌های کتابخوانی را زمینه‌ساز توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست و عنوان کرد: کمک به بالا بردن سرانه مطالعه در کودکان، بالا بردن فرهنگ گفتگو و تعامل، تقویت قدرت تحلیل و تفکر انتقادی از جمله اهدافی است که در طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی دنبال می‌شود.

رستمی پایین آمدن سرانه مطالعه در سبد فرهنگی خانواده‌ها را یک آسیب جدی دانست و بیان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک در مساجد، محلات، آپارتمان‌ها و مراکز کوچک فرهنگی با مشارکت کودکان و نوجوانان در احیا و گسترش فرهنگ مطالعه تأثیرگذار بوده که هدف غایی اجرای این طرح نیز همین است.

وی به برگزاری آیین اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان سراسر کشور به صورت آنلاین خبر داد و عنوان کرد: در این دوره 21 هزار و 948 باشگاه کتابخوان با عضویت 335 هزار و 978 نفر شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به کسب مقام نخست باشگاه ریحانه سنندج با مسئولیت کلثوم عثمانپور در چهارمین دوره جام باشگاه‌های برگزیده کشور، یادآور شد: دبیرخانه جام باشگاه‌های استان کردستان با مسئولیت بهار بهمنی یکی از دبیرخانه‌های فعال در زمینه جام باشگاه‌های کتابخوانی کشور از استان کردستان به صورت ویژه مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha