اجرای طرح ملی «مدرسه خوانا» در کردستان
کد خبر: 3915559
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

اجرای طرح ملی «مدرسه خوانا» در کردستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان از اجرای طرح ملی «مدرسه خوانا» با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در تعدادی از مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی استان کردستان خبر داد.

صدیقه عبداللهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: برای اولین بار طرح ملی «مدرسه خوانا» با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در سال تحصیلی 1400- 1399 همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سطح پنج درصد مدارس ابتدایی و پنج درصد کلاس‌های پیش دبستانی برای اولین بار اجرا خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه دوره ابتدایی دوره طلایی و پنجره فرصت آموزش و پرورش است، بیان کرد: مهارت های چهارگانه زبانی شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن و آداب مهارت‌های زندگی، جزو هدف‌های اصلی و اساسی در دوره ابتدایی است.

وی بیان کرد: به منظور بهبود و ارتقای این مهارت‌ها و در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دوره ابتدایی، طرح ملی «مدرسه خوانا» در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود. این طرح می‌تواند زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی را براساس چزخش های تحول آفرین سند تحول بنیادین فراهم کند.

عبداللهی با اشاره به اینکه زمان اجرای عملی طرح «مدرسه خوانا» در مدارس منتخب از شهریورماه 99 تا اردیبهشت ماه 1400 خواهد بود، گفت: نحوه اجرای طرح براساس وضعیت تشکیل کلاس‌های آموزشی مدارس مجری به صورت حضوری یا غیرحضوری از طریق شبکه شاد صورت می‌گیرد.

وی در پایان یادآور شد: نتایج اجرای طرح سبب بهبود و ارتقای آداب و مهارت‌های زندگی و مهارت‌های زبانی که ابزار کلیدی برقراری ارتباط و زیربنای یادگیری دانش‌آموزان است را بیش از پیش فراهم کند.

انتهای پیام
captcha