بازگشایی مساجد زنجان فقط برای اقامه نماز
کد خبر: 3916798
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

بازگشایی مساجد زنجان فقط برای اقامه نماز

مدیرکل اوقاف زنجان از بازگشایی مساجد خبر داد و تأکید کرد: فقط نماز جماعت در مساجد اقامه می‌شود و برگزاری مراسم تجمعی در آن ممنوع است.

بازگشایی مساجد زنجان فقط برای اقامه نمازحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مساجد پس از 3 هفته تعطیلی مجدد بازگشایی می‌شود و فقط اقامه نماز جماعت آن هم با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

وی تأکید کرد: بازگشایی مساجد به معنی برگزاری تجمعات مذهبی نیست و هر گرونه تجمع، مراسم عزادرای و مجالس ترحیم ممنوع است و امیدواریم مردم در این زمینه با هیئت امنای مساجد و امامزادگان همکاری داشته باشند.

کرمی با اشاره به اینکه از سالمندان انتظار داریم در مساجد حضور نیابند، یادآور شد: اکنون به طور معمول نمازهای جماعت یا یک سوم تعداد نمازگزاران پیش از کرونا برگزار می‌شود و مردم با ماسک و لوازم شخصی از جمله مهر و سجاده برای اقامه نماز حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هزینه مساجد در ماه محرم صرف عزاداری می‌شد، بیان کرد: امسال این هزینه به کمک‌های مومنانه اختصاص می‌یابد تا هم از تجمع جلوگیری شود و هم اقشار آسیب‌دیده در فشار کمتری قرار گیرند. تا کنون از محل درآمد موقوفات از جمله قیدار نبی بسته‌های معیشتی متشکل از اقلامی همچون برنج، روغن، گوشت، حبوبات، ماکارونی و رب تهیه و با حفظ کرامت افراد به نیازمندان اهدا شده است.

کرمی همچنین به یوم‌العباس اشاره کرد و گفت: یوم‌العباس مکتبی است که فراموش‌شدنی نیست و در این راستا برنامه‌هایی همچون کمک مؤمنانه از سوی حسینیه اعظم زنجان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha