اجرای طرح ملی تابستانه «فهما» در کانون کنعان سنندج
کد خبر: 3917474
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

اجرای طرح ملی تابستانه «فهما» در کانون کنعان سنندج

مدیر کانون فرهنگی ـ هنری کنعان سنندج با اشاره به طرح ملی تابستانه «فهما» در سنندج، بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ جوان و نوجوان از فعالیت‌های کلاسی و مجازی این کانون بهره‌مند می‌شوند.

درخش علیمرادی، مدیر کانون فرهنگی ـ هنری «کنعان» سنندج، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه از سال 81 فعالیت‌های قرآنی را آغاز کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر مدیر مسئول خانه قرآن انوار رحمت بوده است که این خانه قرآن فعالیت‌های چشمگیر قرآنی را در سطح شهرستان سنندج برگزار کرده است و در سال 93 این خانه قرآن به عنوان یکی از 10 خانه قرآن برتر کشور شناخته شده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت خود در کانون فرهنگی ـ هنری مسجد از سال 89 افزود: در آغاز فعالیت در این کانون به عنوان مربی قرآن فعالیت خود را شروع کردم و در حال حاضر مدیر مسئول این کانون قرآنی هستم.

مدیرمسئول کانون کنعان با اشاره به اینکه تا کنون تألیفاتی هم با موضوعاتی دینی و قرآنی داشته است، عنوان کرد: مؤلف و نویسنده سه کتاب دینی و مذهبی و دارای چندین مقاله دینی نیز هستم. کودکان و نوجوانان سنندجی از کلا‌س‌های قرآنی این کانون استقبال خوبی داشته‌اند و بیشتر اعضای کانون در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

علیمرادی برگزاری ‌کلاس‌های تفسیر، احکام، روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم در این کانون را از دیگر فعالیت‌های کانون کنعان سنندج دانست و اعلام کرد: برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی برای نوجوانان عضو کانون کنعان از دیگر برنامه‌های آموزشی این کانون فرهنگی است.

وی ادامه داد: کلاس‌های کلاش‌بافی، گلسازی، منجوق دوزی، خیاطی با حمایت از زنان سرپرست خانوار و نوجوانان فاقد سرپرست از دیگر کلاس‌های آموزشی این کانون فرهنگی بوده که با همکاری بهزیستی برگزار شده است. 400 نفر مخاطب کلاس‌های مختلف این کانون فرهنگی در شهرستان سنندج هستند که در برخی مواقع سال این تعداد نیز افزایش می‌یابد.

علیمرادی با اعلام اینکه کانون کنعان در حاشیه شهر دایر شده تا بتواند زمینه‌ساز خدمت به مردم به ویژه نوجوانان این مناطق باشد، اعلام کرد: در ایام کرونا تعدادی از نوجوانان و جوانان عضو کانون در راستای تهیه ماسک فعالیت داشتند و تولیدات خود را بین نیازمندان نیز توزیع می‌کنند. جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بسته‌های معیشتی با کمک خیرین و توزیع بین نیازمندان از دیگر فعالیت‌های این کانون در ایام کرونا بوده است.

وی برگزاری مسابقات ترتیل‌خوانی قرآن کریم ویژه دختران و پسران زیر 16 سال و بالای 16 سال به عنوان دیگر فعالیت‌های این کانون فرهنگی است، افزود: به برگزیدگان مسابقات قرآنی کانون قرآن جوایزی نیز اهدا شده است.

علیمرادی با تقدیر از همکاری ستاد ملی فهمای کردستان با این کانون فرهنگی اعلام کرد: مشکل اصلی کانون‌های فرهنگی استان عدم همکاری مناسب خادمان مساجد بوده و نیاز است خادمان مساجد همکاری کنند تا کانون‌های فرهنگی بتوانند در مساجد مختلف سطح شهر به ویژه در مناطق حاشیه شهر فعالیت کنند.

وی یادآور شد: کانون‌های مساجد نیازمند تجهیزات و امکانات آموزشی برای فعالیت بیشتر هستند و امید که مسئولان همکاری بیشتری در تجهیز کانون‌ها داشته باشند.

انتهای پیام
captcha