مساجد؛ پایگاه اصلی دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی
کد خبر: 3917799
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

مساجد؛ پایگاه اصلی دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه بیان کرد: مسجد کارکردهای دینی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی نیز دارد و باید پایگاه اصلی دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی باشد همانگونه که در ۴۱ سال گذشته بوده است.

در مساجد باید به سلاح فرهنگی مجهز شدحجت‌الاسلام‌ سیامک جعفرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: روز جهانی مساجد، سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی در سال ۱۳۴۸، توسط رژیم غاصب صهیونیسم است که بیانگر دشمنی دیرینه یهودیان با مسلمان بوده و همین موضوع از دلایل اصلی انزجار مسلمانان‌ از این رژیم است.

وی افزود: یهودیان صهیونیست با اشغال فلسطین به دنبال اهداف شومی هستند که یکی از آنها تصرف کشورهای واقع در مسیر از نیل تا فرات است و برای همین منظور در طول ۶۰ و ۷۰ سال گذشته انواع و اقسام نقشه‌ها را در منطقه به اجرا درآوردند. از جمله دیگر اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در سال‌های اخیر به وجود آوردن گروهی تحت عنوان صهیونیسم اسلامی با پرچم داعش است که این گروه با تفکرات غلط خود سعی در نابودی اسلام دارد و از هر وسیله و راهی برای دست‌یابی به این هدف شوم خود استفاده می‌کند.

جعفرزاده با اشاره به ضرورت اتحاد و آگاهی مسلمانان نسبت به توطئه‌های صهیونیست‌ها ادامه داد: جوامع اسلامی باید در مقابل آن‌ها و توطئه‌های‌شان مقابله و مسلمانان با آگاهی و بصیرت از حقوق خود دفاع کنند.

وی با اشاره به اهمیت مساجد و نقش آنها در اسلام بیان کرد: مساجد محل ‌اصلی تربیت جوانان و توسعه و گسترش اسلام در جامعه بوده که باید فرهنگ استفاده از این محل مقدس در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه شود. مسجد کارکردهای دینی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی نیز دارد و باید پایگاه اصلی دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی باشد همانگونه که در ۴۱ سال گذشته بوده است.

جعفرزاده با بیان اینکه در زمان انقلاب و دفاع مقدس نیروهای مردمی یا همان بسیجی‌ها از همین مساجد شکل گرفته و به میدان آمدند، ادامه داد: امروزه نیز رویکرد بسیجی و مردمی در توجه بیش از پیش به مساجد وجود دارد و فعالیت‌های این گروه در مسجد پایه‌گذاری و پایه‌ریزی می‌شود. در عظمت و بزرگی مساجد می‌توان گفت که خداوند فرموده که مسجد خانه امن من است و مساجد را برای اهل عبادت مطهر و پاک کنید.

وی افزود: مساجد محل اجتماع، اتحاد و همدلی است و در زمان پیامبر اکرم(ص) مسجد محلی برای تصمیم‌گیری و قضاوت و در زمان انقلاب اسلامی نیز محل تجمع و بسیج مردمی در کشور ما بوده، به طوری که تظاهرات مبارزه با طاغوت در مساجد ساماندهی می‌شدند. امروزه نیز اگر مسجد کارکردهای خود را داشته باشد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد و حضور در مساجد در روح انسان‌ها، سلامت و سعادت خانواده و جامعه بسیار تاثیرگذار است.

جعفرزاده بیان کرد: ظرفیت مساجد به قدری زیاد است که توانایی اقناع تمام افراد جامعه را دارد و باید از مساجد به عنوان محلی برای دوستی، آموختن، عبادت، رشد و تعالی شخصیت معنوی خود استفاده کرد. اگر خواهان نظام اثرگذاری هستیم باید نسل جدید را جذب مسجد ساخت زیرا مساجد هسته مقاومت هستند بر همین اساس ما باید خود را به سلاح فرهنگ و هنر دینی در مساجد مجهز کنیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: مساجد اگر جذاب و اثرگذار باشند نیازی به تبلیغ نخواهیم داشت و مهمترین سنگر ما در کارزار فرهنگی, مسجد است که البته ما هم‌اکنون با آرمان واقعی فاصله داریم به همین دلیل باید با ایجاد جذابیت برای نسل جدید رضایتمندی آن‌ها را فراهم سازیم.

 

انتهای پیام
captcha