56 بقعه شاخص استان مرکزی میزبان سوگواره«بصیرت عاشورایی»
کد خبر: 3918007
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹

56 بقعه شاخص استان مرکزی میزبان سوگواره«بصیرت عاشورایی»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۵۶ بقعه متبرکه شاخص استان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه‌های محرم و صفر است.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته بقاع متبرکه استان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی هستند، اما با توجه به شیوع کرونا نوع برگزاری آن نسبت به سال‌های قبل متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه 56 بقعه شاخص استان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی است، اظهار کرد: این سوگواره در قالب 3 هزار و ۹۴ برنامه‌ فرهنگی و با رعایت کامل مصوبات ستاد ملی کرونا، قرارگاه پدافند زیستی استان و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

واحدی بیان کرد: تمامی برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی از قبیل احلی من‌العسل، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی، اقامه نماز ظهر و عصر روز عاشورا و تاسوعا در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار است. همچنین توجه ویژه به ظرفیت فضای مجازی و استفاده هر چه بیشتر و بهتر از آن رویکرد این نهاد در اجرای مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی از راه اندازی پویش‌های مختلف مردمی در قالب هر خانه یک حسینیه و هر منزل یک بیرق حسینی در استان خبر داد و افزود: طرح شمیم حسینی سال گذشته نخستین بار در استان مرکزی اجرا شد و بر اساس آن از موقوفات تعزیه‌داری و روضه‌خوانی در جهت نذورات و اطعام عزاداران استفاده‌های بهینه شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نذورات و  موقوفات با نیات روضه‌خوانی و تعزیه خوانی به صورت بسته‌های خشک غذایی بین نیازمندان اجرا می‌شود و این زمینه ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام واحدی با بیان اینکه برنامه با نوای کاروان هر شب از یکی از بقاع متبرکه از ساعت ۲۱ تا ۲۲ به صورت زنده از شبکه آفتاب پخش می‌شود، هیئت‌های عزاداری سراسر استان مرکزی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مکان لازم برای اجرای برنامه‌های عزاداری ندارند، می‌توانند از فضای باز نزدیکترین بقعه متبرکه به محله خود استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha