۶۰ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی؛ میزبان طرح «بصیرت عاشورایی»
کد خبر: 3918445
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

۶۰ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی؛ میزبان طرح «بصیرت عاشورایی»

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: در ایام محرم امسال، طرح بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

۶۰ بقعه متبرکه در خراسان شمالی میزبان طرح بصیرت عاشورایی استحجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا،  ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع)، گفت: در ایام محرم امسال، طرح بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه متبرکه خراسان شمالی اجرا می‌شود.

آسوده همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت حسینی در ۱۲ بقعه متبرکه و اجرای طرح شمیم حسینی با همکاری هیئات مذهبی در ۶ بقعه متبرکه استان خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال نیز مراسم عزاداری در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود اما متفاوت با سال‌های قبل، افزود: با توجه به خطر شیوع کرونا، اوقاف به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که از سویی ادای وظیفه به ابا عبدالله(ع) کند و از سوی دیگر، پروتکل‌های بهداشتی ۱۰۰ درصد اجرا شود.

آسوده اضافه کرد: مدیران اوقاف شهرستان‌ها و حراست، شخصاً مامور نظارت بر اجرای پروتکل‌ها شده‌اند و تاکید شده از هر چه به حوزه سلامت مردم ضربه می‌زند بلافاصله جلوگیری و کنترل شود. در ایام محرم ۱۴ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و ۱۰ مبلغ بومی به بقاع متبرکه استان جهت تبیین و نشر ارزش‌های نهضت حسینی اعزام می‌شوند.

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی با بیان اینکه برای اجرای مراسم از وعاظ و مداحان به نام دعوت شده تا جلسات به صورت پربار برگزار شود، اظهار کرد: تمامی جلسات در فضای باز و به مدت دو ساعت خواهد بود. طبق روال هر سال، نمازجماعت ظهر و عصر روز عاشورا نیز با رعایت نکات بهداشتی در ۳۵ بقعه متبرکه خراسان شمالی اقامه خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری محافل انس باقرآن کریم، برگزاری جلسه توجیهی مبلغین اعزامی، دعوت ازسخنرانان و مداحان برجسته استانی، اطعام و عزاداری درایام ماه محرم در بقاع متبرکه استان، تبلیغات و اطلاع رسانی طرح از طریق چاپ و نصب بنر و پوستر، برگزاری جلسه توجیهی هیئت امنا و مدیران فرهنگی بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه‌های تبلیغی در فضای باز بقاع مجری طرح بصیرت عاشورایی و حرکت هیئت و دستجات عزاداری به سمت بقاع متبرکه در روز تاسوعا و عاشورا از دیگر برنامه‌های این نهاد در ایام محرم است.

انتهای پیام
captcha