۲۵۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی استان اردبیل برای مهارت‌آموزی پذیرفته شدند
کد خبر: 3918497
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

۲۵۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی استان اردبیل برای مهارت‌آموزی پذیرفته شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در قالب طرح کارورزی، جهت مهارت‌آموزی منجر به اشتغال توسط واحد‌های متقاضی پذیرفته شدند.

۲۵۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی استان اردبیل برای مهارت‌آموزی پذیرفته شدندبه گزارش ایکنا از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، روز یکشنبه، دوم شهریورماه، با اشاره به عقد قرارداد بکارگیری دانش‌آموختگان دانشگاهی در قالب کارورزی، گفت: پس از پایان مدت کارورزی، کارفرمایان در صورت بکارگیری مهارت آموزان تا ۲ سال از پرداخت مبلغ حق بیمه سهم کارفرما به صورت کامل معاف می‌شوند.
وی پرداخت 5 تا 7 میلیون ریال به کارورزان در حین مهارت‌آموزی به عنوان کمک هزینه آموزشی از سوی دولت تا سه ماه را از دیگر مشوق‌های در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ذکر کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اینکه برای مشارکت در این طرح متقاضیان دانشگاهی و واحد‌های پذیرنده باید فقط از طریق سامانه karvarzi.mcls.gov.ir اقدام کنند، گفت: کارفرمایان پس از ثبت‌نام و اخذ مجوز، می‌توانند متقاضیان دانشگاهی مدنظر خود را بر اساس رشته و نیاز‌های خود به کارگیری کنند.
وی، طرح کارورزی را یکی از سیاست‌های اصولی دولت جهت به کارگیری دانش‌آموختگان دانشگاهی در واحد‌های فعال اقتصادی عنوان و تصریح کرد: با اجرای این طرح واحد‌های متقاضی از مشوق‌های دولتی بهره‌‎مند می‌شوند.
رحیمی همچنین فاصله کمتر از پنج سال از زمان اخذ مدرک فارغ‌التحصیلی دانشگاهی برای حضور در طرح کارورزی را از جمله شروط پذیرش متقاضیان در این طرح ذکر کرد و افزود: حداکثر سن ۳۵ سال در زمان ثبت‌نام، نداشتن سابقه بیمه بیش از سه ماه در پنج سال گذشته و دارا بودن مدرک دانشگاهی کارشناسی و بالاتر را از دیگر شروط لازم برای ثبت‌نام در این طرح است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: واحد‌های پذیرنده کارورز، به ازای هر ۲ نفر، فرد بیمه شده می‎توانند اقدام به جذب یک نفر از طریق طرح کارورزی کنند.

انتهای پیام
captcha