ثبت‌نام ۱۴۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در دامغان
کد خبر: 3919173
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

ثبت‌نام ۱۴۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در دامغان

مدیر آموزش و پرورش دامغان با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: ۱۱۰ مدرسه، این دانش‌آموزان را پذیرش کرده‌اند.

ثبت‌نام 1400 دانش‌آموز کلاس اولی در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسن کاتبی، مدیر این اداره در دامغان، امروز، 5 شهریورماه با بیان اینکه سال تحصیلی جدید از نیمه شهریور‌ماه در ۱۱۰ آموزشگاه از پیش‌دبستانی تا مقطع متوسطه در سطح دامغان آغاز می‌شود، گفت: ۱۳ هزار و ۹۶۰ دانش‌آموز شامل شش هزار دانش‌آموز ابتدایی و یک هزار و ۴۰۰ کلاس اولی در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جاری اندیشیده شده است، یادآور شد: تاکنون ۳۷ هزار جلد کتب درسی بین مدارس سه دوره تحصیلی توزیع و مدارس نیز در موعد مقرر کتاب‌ها را بین دانش‌آموزان توزیع می‌کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش دامغان با بیان اینکه برخی تجهیزات شامل میز، نیمکت، میز معلم، دیتا، کامپیوتر و چاپگر برای ۴۴ آموزشگاه تحصیلی دامغان تأمین شده است، افزود: همچنین ملزومات بهداشتی با توجه به شیوع بیماری کرونا با در نظر گرفتن سرانه هر آموزشگاه تأمین و در اختیار قرار گرفت.

کاتبی با بیان اینکه نشست‌های توجیهی مدیران آموزشگاه‌های دامغان با توجه به شرایط کرونایی برگزار شد و طبق دستورالعمل‌های ارسالی از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان از ۱۵ شهریورماه کادر اجرایی در مدارس به‌صورت رسمی حضور دارند، متذکر شد: تدابیر ویژه برای تهیه شناسنامه بهداشتی و مراقبتی فضای موجود متناسب با حضور دانش‌آموز در دوران کرونا، آموزش غیرحضوری و برنامه شاد نیز برای دانش‌آموزان اندیشیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه تولید محتوای درسی برنامه شاد و کنترل آن از سوی معاونان آموزشی و مدیران توسط معلمان مدارس انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا حفظ امنیت روانی خانواده‌ها و دانش‌آموزان در سطح مدارس از اولویت‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است و از سوی دیگر یکی از اقدامات مهم و اساسی در آستانه آغاز سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ توانمند‌سازی معلمان بوده که با موفقیت این طرح انجام شد.

رئیس آموزش و پرورش دامغان گفت: یک هزار و ۱۸۰ نفر اعم از کادر آموزشی شامل مدیر، معاونان و معلمان برای سال تحصیلی جدید در سطح مدارس دامغان سازماندهی شدند، بهسازی و زیباسازی ۵۷ آموزشگاه دامغان در آستانه سال تحصیلی جدید نیز به اتمام رسیده است.

انتهای پیام
captcha