طرح جهادی «هر خانه، یک روضه» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 3919548
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

طرح جهادی «هر خانه، یک روضه» در قزوین برگزار می‌شود

مسئول گروه جهادی صراط قزوین گفت: طرح «هر خانه، یک روضه» کاملاً جهادی است و به‌صورت رایگان برگزار می‌شود‌. در این طرح مردم از طریق سامانه درخواست اعزام روحانی را می‌دهند و روحانی در محل مورد نظر حضور پیدا می‌کند.

طرح «هر خانه، یک روضه» در قزوین، جهادی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی صالحی، مسئول گروه جهادی صراط قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اینکه بحران‌ها بهترین فرصت را برای رشد افراد و جامعه ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: گروه جهادی فرهنگی هنری صراط با شعار لبیک به ندای رهبری متشکل از فرهنگیان و بسیجیان تشکیل شد. با شیوع ویروس منحوس کرونا به همراه گروهی از طلاب قزوینی مقیم قم در بیمارستان شهید بهشتی قم حضور پیدا کردیم.

وی ادامه داد: فروردین ۹۹ با توجه به شیوع کرونا در استان قزوین تصمیم گرفتیم در قزوین فعالیت کنیم به همین جهت ۳۰۰ طلبه در بیمارستان‌های بوعلی‌سینا، ولایت قزوین و امیرالمومنین(ع) بوئین‌زهرا حاضر شدند.

مسئول گروه جهادی صراط خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان به‌منظور ایجاد آرامش روانی در جامعه، طرح «طبیب دوار» را اجرایی کردیم. در مرحله نخست این طرح ائمه جماعات محلات و در مرحله بعد نیز طلاب ساکن محله‌ها دعوت شدند و در مرحله سوم نیز از ظرفیت طلاب اعزامی از سایر شهرها استفاده کردیم.

وی بیان کرد: در طرح «طبیب دوار» به ازای هر ۵۰۰ خانواده یک روحانی را به محلات اعزام کردیم تا در ماه مبارک رمضان یک‌بار به هر خانه سر بزنند و از حال آنان را جویا شوند و در صورت نیاز به کمک، در قالب طرح مواسات و همدلی مورد حمایت قرار گیرند.

صالحی اضافه کرد: افطاری ساده را بهانه‌ای برای جویا شدن احوال خانواده‌ها قرار دادیم به همین منظور طرح افطاری ساده که هر ساله با هدف ترویج این فرهنگ انجام می‌شد را همزمان و در قالب این طرح اجرایی کردیم و به ۱۶ هزار خانواده قزوینی افطاری ساده داده و سرکشی کردیم.

وی تشریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم تصمیم گرفتیم با کمک طلاب و روحانیون در قالب گروه جهادی صراط طرح دیگری را اجرایی کنیم با دریافت نظرات و پیشنهادات طرح «هر خانه یک روضه» را در دستور کار خود قرار دادیم در حقیقت این طرح برگزاری روضه خانگی توسط روحانیون مخصوص اعضای خانواده است.

مسئول گروه جهادی صراط یادآور شد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید داشت این طرح را با اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین مطرح کردیم که مورد موافقت قرار گرفت. موسسه «روایت حق» زیرساخت‌های فضای مجازی خود را در اختیار این گروه جهادی قرار داد تا طرح «هر خانه یک روضه» را اجرایی کنیم. به صورت پیامکی از مبلغین دعوت کردیم و از طریق فضای مجازی نیز تبلیغات گسترده انجام دادیم.

وی گفت: ۵۰ مبلّغ اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۲۰ نفر اعزام شدند؛ طرح «هر خانه یک روضه» کاملاً جهادی است و به صورت رایگان، بدون هزینه، بدون پذیرایی و هر گونه هزینه جانبی اجرایی می‌شود‌.

صالحی اظهار کرد: در طرح «هر خانه، یک روضه» مردم از طریق سامانه درخواست اعزام روحانی را می‌دهند و روحانی با یک نفر همراه در محل مورد نظر حضور پیدا می‌کند؛ به‌خاطر شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اغلب این روضه‌ها در محیط سرباز مانند حیاط منازل، بالکن و یا حتی پشت بام برپا می‌شوند.

وی اعلام کرد: از ابتدای ماه محرم ۲۵ خانواده به‌صورت ثابت روزانه روضه خانگی خود را در محیط باز برگزار می‌کنند و روحانی اعزامی این گروه جهادی در آن حضور پیدا می‌کند و علاوه بر آن ۱۵ خانواده دیگر نیز درخواست روحانی داشته‌اند البته باید بگوییم که تعداد ثبت‌نام‌ها بالاست و پذیرش‌ها روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

مسئول گروه جهادی صراط در پایان بیان کرد: طرح «هر خانه، یک روضه» از ابتدای ماه محرم آغاز شده است و بنا داشتیم در دهه اول محرم آن را اجرایی کنیم اما به‌دلیل استقبال پرشور مردم احتمال می‌رود این طرح تا اربعین ادامه داشته باشد.

صالحی در پایان اعلام کرد: خانواده‌ها برای دریافت نوبت می‌توانند در پیام‌رسان‌های تلگرام و ایتا به کانال روضه خانگی rozeh_khanegiii@ مراجعه کرده و یا به ID: behboodialii پیام دهند؛ متقاضیان همچنین می‌توانند با شماره ۰۹۰۱۰۶۵۷۳۱۵ نیز تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha