برگزاری تجمع «رهروان زینبی» در بیجار
کد خبر: 3920804
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

برگزاری تجمع «رهروان زینبی» در بیجار

تجمع بزرگ «رهروان زینبی» با حضور بانوان عزادار حسینی دیروز، ۱۳ شهریور ماه در امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد پیرتاج برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از برگزاری تجمع بزرگ «رهروان زینبی» با حضور بانوان عزادار حسینی دیروز، 13 شهریور ماه در امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد پیرتاج خبر داد و اظهار کرد: بانوان شرکت‌کننده در این تجمع با شعار «لبیک یا زینب» با شهدای دشت کربلا و اسرای واقعه سال 61 هجری همنوا شدند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری معنوی عزاداری‌های دهه اول محرم افزود: در این ایام دل‌های عزاداران حسینی متأثر از مصیبت‌های اهل بیت(ع) بوده و زمان مناسبی برای تبیین مبانی دینی و مباحث عقیدتی است.

حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: جوانان پرورش یافته در این فرهنگ پس از ایام عزاداری باید سبک زندگی اسلامی، حسینی، زینبی و فاطمی را بطور مستمر دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه عظمت حضرت زینب(س) به دختر امام علی(ع) و خواهر امام حسن(ع) و حسین(ع) نیست، بلکه این عظمت ناشی از عمل به تکلیف توسط ایشان است، اعلام کرد: حضرت زینب(س) در آن شرایط به خوبی موقعیت را شناخته و تکلیف را بر اساس آن موقعیت انتخاب و عمل کرد.

مديركل اوقاف و امور خیریه استان كردستان با اشاره به اینکه امروز زنان جامعه ما به الگویی مناسب نیاز دارند، یادآور شد: این الگو در کوچه و خیابان و فضای مجازی نیست بلکه اگر بانوان بخواهند درجات کمال را پیموده و به درجات عالی برسد باید الگوی آنها حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) باشد.

انتهای پیام
captcha