پیوند عقلانیت و معنویت، متفاوت‌ترین محرم را رقم زد
کد خبر: 3920833
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

پیوند عقلانیت و معنویت، متفاوت‌ترین محرم را رقم زد

خطیب نماز جمعه کامفیروز با بیان اینکه محرم امسال را باید سال حسرت سازنده و تنبه بیدارکننده نامید، گفت: پیوند عقلانیت و معنویت، متفاوت‌ترین و ماندگارترین محرم را رقم زد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی‌زاد، خطیب نماز جمعه کامفیروز امروز، 14 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن قدردانی از مردم بابت رعایت حداکثری ضوابط بهداشتی در مجالس سوگواری محرم امسال، گفت: محرم امسال را باید سال حسرت سازنده و تنبه بیداركننده نامید که پیوند عقلانیت و معنویت، متفاوت‌ترین و ماندگارترین محرم را رقم زد.

وی افزود: ما همواره در نعمت‌هایی غوطه‌وریم که اصلاً التفاتی به نعمت بودن آن‌ها نداریم اما امسال ویروس کرونا در کنار همه‌ بدی‌هایش به ما آموخت بی دغدغه به مجالس روضه رفتن، به راحتی به پیاده‌روی اربعین رفتن، با طیب خاطر در نماز جمعه و جماعت شرکت کردن نعمت‌هایی هستند که باید بیشتر قدر آن‌ها را بدانیم. هنوز در حسرت بازگشت به آن روزهایی هستیم که این نعمت‌های مخفی، بی واهمه در اختیارمان بود و البته این حسرت، سازنده و مفید است.

تقی‌زاده با بیان اینکه محرم امسال دو نکته را به همگان نشان داد، گفت: نخستین نکته آن است که روضه‌ اباعبدالله علیه السلام تعطیل‌پذیر نیست و دوم  شور حسینی بر مدار شعور حسینی می‌چرخد که این مهم را مردم عزیز کشورمان با رعایت حداکثری ضوابط بهداشتی در محافل عزاداری ثابت کردند.

امام جمعه کامفیروز در ادامه شبكه‌ ملى اطلاعات را مطالبه‌ برزمین‌ مانده‌ رهبر انقلاب‌ خواند و افزود: رهبر انقلاب اسلامى در ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۹۰، در حكمى دستور به تأسیس شوراى عالى فضاى مجازى دادند و از آن پس در هر فرصت مناسبی به موضوع ساخت شبکه‌ ملی اطلاعات پرداخته‌اند که آخرین مورد آن در جلسه‌ی اخیر هیئت دولت با ایشان بود.

وی با بیان اینکه شبکه‌ ملی اطلاعات ۳ ویژگی مهم و اساسی دارد، امنیت، دسترسی به سرعت بالا و قیمت پایین خدمات را این ویژگی‌ها برشمرد و گفت: با وجود این همه تاکید و سفارش امام مسلمین مبنی بر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، دیگر عذری برای اهمال و بی توجهی دولتمردان و نمایندگان مجلس در راستای این امر خطیر و مفید باقی نمی‌ماند و انتظار است مجلس انقلابی در این خصوص قدم های انقلابی بردارد.

تقی‌زاده همچنین به‌مناسبت تقدیر امام خامنه‌ای از مجاهدت‌هاى پدافند هوایى كشور در رابطه با قرارگاه پدافند هوایى خاتم‌الانبیا(ص) ارتش چنین ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایى خاتم‌الانبیا(ص) به‌ مثابه‌ یک شبكه منسجم و به‌هم پیوسته است كه با تقسیم كار دقیق و هماهنگ توانسته است چتر امنیتى مثال‌زدنى را بر سر آسمان نیلگون ایران اسلامى بگستراند. هیچ حركت مشكوكى نمى‌تواند از دید این شبكه‌ قدرتمند مخفى بماند و جان سالم به در برد.

امام جمعه کامفیروز ادامه داد: توانمندى‌هاى رادارى ایران در خصوص كشف و رهگیرى انواع هواپیماهاى رادارگریز بسیار چشمگیراست، لذا اخیراً رهبر معظم انقلاب طی پیامی به‌صورت تلفنی از زحمات این عزیزان که امنیت را برای آسمان میهنمان به ارمغان آورده‌اند تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

وی همچنین با اشاره به حرکت سریع و کاهشی نرخ جمعیت ایران گفت: سال‌هاست که یک جنگ جمعیتی علیه ایران قوی صورت گرفته است و اخیراً شتاب آن افزایش یافته. از اواخر دهه شصت این حرکت كلید خورد و قرار بود طى پنج سال اجرا شود اما متأسفانه این سیاست غلط بیست و یكسال (چهار برابر زمان درنظر گرفته شده) اجرا شد و اگر نهیب و هشدار درس‌آموز رهبرحكیم انقلاب اسلامى نبود، معلوم نبود امروز چه شرایطى را در پیش‌رو داشتیم.

تقی‌زاده اظهار کرد: آخرین تلاش این جریان، دستكارى در آمار نرخ رشد جمعیت بود. این جریان خبیث با نفوذ در مراکز مطالعاتی و پژوهشی در پی آن بودند که اوضاع رشد جمعیت ایران را روبه بهبود نشان داده تا بدین وسیله آن را از اولویت نظام خارج سازند و متاسفانه موفق هم شدند. مثلاً در شرایطى كه آمارها خطر رسیدن نرخ بارورى به زیرسطح جانشینى را هشدار مى‌دهد، عددى ارائه مى‌شود كه نشان دهد به نرخ جانشینى رسیده‌ایم و به همین سادگى سیاست افزایش جمعیت از اولویت‌افتاد. بى‌دلیل نیست كه با گذشت بیش از 6سال از ابلاغ سیاست جمعیتى مقام معظم رهبرى هنوز هیچ اتفاقى در عرصه قانون‌گذارى و اجرا اتفاق نیافتاده و كشور با شتاب به سمت كاهش جمعیت پیش مى‌رود.

انتهای پیام
captcha