«نماز شوق وصل» در شهرکرد اقامه شد
کد خبر: 3921079
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰

«نماز شوق وصل» در شهرکرد اقامه شد

امروز ۱۵ شهریورماه، همزمان با بازگشایی مدارس، نخستین نماز جماعت ظهر و عصر با عنوان «نماز شوق وصل» با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی، به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان در دبیرستان دخترانه سپیده شهرکرد اقامه شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، امروز ۱۵ شهریورماه، همزمان با بازگشایی مدارس اولین نماز جماعت ظهر و عصر با عنوان «نماز شوق وصل» با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و با حضور دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان در دبیرستان دخترانه سپیده شهرکرد ناحیه دو شهرکرد اقامه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد پس از اقامه نماز در جمع دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی، مدارس از امروز 15 شهریور بازگشایی شده که آغاز تحصیل علم و دانش و فضل و کمال جای تبریک دارد.

وی تصریح کرد: گر می‌گوییم آغاز سال تحصیل مبارک است، به اعتقاد و به نتیجه‌اش برمی‌گردد چرا که عقد قلبی نسبت به خدای تبارک و تعالی، معاد، وحی و کتاب آسمانی در سایه دانش تحقق پیدا می‌کند.

امام جمعه شهرکرد گفت: در آیه «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» اولین کلمه‌ای که پیامبر اکرم(ص) به عنوان وحی دریافت می‌کنند تا به بشریت تعلیم بدهند، واژه اقرأ است. لذا در سایه این آگاهی و دانش وحی، ایمان، اعتقاد به خدا و معاد و اعتقاد به دین در وجودمان رشد پیدا می‌کند و نهادینه می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: اکنون در شرایطی هستیم که همه چیز باید محدود برگزار شود و اگر خدای نخواسته شرایط فوق‌العاده ایجاد و احیاناً تهدیدی متوجه دانش‌آموزان و کادر مدرسه شد، طبعاً مطابق آن شرایط تهدید همه باید تصمیم بگیرند البته اولویت با حضور است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: امروز خانواده‌ها نگران هستند که خدای نخواسته این شرایط احیاناً آفاتی در پی داشته باشد، در هر صورت همه رعایت می‌کنند، همه کارشان سنگین است و کار ساده‌ای نیست؛ امروز آموزش و پرورش سنگین‌ترین گام را برداشته و پر مسئولیت‌ترین بار را بر دوش گرفته است، اصل دانش و پرورش و فرهنگ یک مسئله است اما امروز سلامت در کنار دانش و بینش و پرورش قرارگرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: دانش‌آموزان خودشان بیش از دیگران مراقبت کنند، مدیران و معلمان شرایط را فراهم کنند تا آنچه لازم است در مسائل بهداشتی ایجاد شود. خانواده‌ها هم مراقب باشند اما بیش از خانواده‌ها، خود دانش‌آموزان باید مراقب باشند و حتماً فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha