تعلیم آموزه‌های قرآنی در مدارس افزایش یابد
کد خبر: 3921108
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

تعلیم آموزه‌های قرآنی در مدارس افزایش یابد

امام جمعه تکاب بیان کرد: توجه به آموزه‌های قرآنی و برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت براساس مبانی دین مبین اسلام در مدارس و کلاس‌های درس افزایش یابد.

ضرورت برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت براساس آموزه‌های قرآنی در مدارسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط‌عمومی دفتر امام جمعه تکاب، حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام جمعه تکاب، 15 شهریور ماه، در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه دخترانه زینب کبری(س) تکاب اظهار کرد: توجه به آموزه‌های قرآنی و برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت بر اساس مبانی دین مبین اسلام در مدارس و کلاس‌های درس افزایش یابد.

وی افزود: محور قرار گرفتن تربیت اسلامی باید بیشتر از سال‌های گذشته از سوی معلمان در مدارس مورد توجه و آموزش قرار گیرد.

امام جمعه تکاب با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از سیره ائمه اطهار در آموزش و پرورش ادامه داد: با افزایش نقش تربیت اسلامی در مدارس، ارزش‌های الهی و مبانی قرآنی در جامعه گسترش می‌یابد و فضای عمومی کشور از سیره ائمه اطهار(ع) و اولیای الهی آکنده می‌شود.

وی با تبریک در پیش بودن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: رشادت‌ها و جانفشانی‌های فرزندان عزیز ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی نمونه‌ای از نسل تربیت شده براساس مبانی قرآنی و مصداق بارز روش تربیتی اسلام بود. همان‌گونه که امام‌خمینی(ره) معلمی را شغل انبیای الهی نامیدند، امرور نیز بیش از هر زمان دیگری باید به روش تربیتی ائمه اطهار(ع) در کلاس‌های درس باید اهمیت داده شود.

امام جمعه تکاب با بیان اینکه تعلیم و تربیت هیچگاه تعطیل پذیر نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور در مدارس، ایران اسلامی بیش از گذشته در سنگر آموزش و پرورش درخشش داشته باشند.

انتهای پیام
captcha