اجرای طرح «شمیم حسینی» در بیجار
کد خبر: 3921593
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

اجرای طرح «شمیم حسینی» در بیجار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار با اشاره به اجرای طرح «شمیم حسینی» در بیجار، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح با کمک واقفان خیراندیش ۲۲۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان شهرستان بیجار توزیع شد.

حجت‌الاسلام عباس ایزدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح «شمیم حسینی» در راستای اجرای نیات مرتبط با اطعام، تعزیه‌داری و روضه‌خوانی در ماه محرم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح 220 بسته مواد غذایی بین نیازمندان بیجار توزیع شده است، افزود: برای اجرای این طرح و تهیه مواد غذایی بیش از ۸۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار با اشاره به اینکه خانوارهای نیازمند از سوی هیئت‌های مذهبی و مساجد شناسایی و معرفی شدند، افزود: این خانوارها پیش از این طرح، بسته غذایی و کمک هزینه دریافت نکرده بودند و از نظر اقتصادی نیازمند محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: با همکاری اداره تبلیغات اسلامی نیز۶۰ بسته فرهنگی و بهداشتی به ارزش تقریبی هر بسته سه میلیون ریال در مجموع ۱۸۰ میلیون ریال با توجه به نیات واقفان خریداری و توزیع شد.

حجت‌الاسلام ایزدی از توزیع ۳۷ بسته لوازم التحریر ویژه بازگشایی مدارس از محل اجرای نیات واقفان خبر داد و بیان کرد: این بسته‌ها که شامل کیف، خط‌کش، مداد رنگی، جامدادی، مداد ساده، تراش، پاکن، خودکار و چند جلد دفتر از تولیدات ملی با کیفیت بوده از محل نیت واقف زین‌العابدین خان و شیخ فقیهی تهیه شده است. این تعداد بسته لوازم‌التحریر برای ۲۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی و ۱۷ دانش‌آموز مقطع متوسطه اول تهیه شد که ارزش هر بسته به ترتیب یک میلیون و ۲۹۰ هزار ریال و یک میلیون و ۱۴۰ هزار ریال بود که از محل درآمد موقوفات خریداری شده است.

وی ادامه داد: یکی از نیات مرحومان واقف، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت است که شناسایی و معرفی آن‌ها برای تحویل این بسته‌ها توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام ایزدی به کمبود چنین وقف‌هایی در بیجار اشاره و اعلام کرد: از موقوفات مورد نیاز شهرستان، وقف برای خانواده‌های بی‌بضاعت و آسیب‌پذیر است که امیدواریم خیرین با اقدام به ایجاد موقوفات جدید باقیات و صالحات و نام نیکی برای خود به یادگار بماند.

وی با اشاره به اینکه در کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت می‌توان با وقف نسبت به فراهم کردن امکان تحصیل این افراد اقدام کرد، یادآور شد: تاکنون ۱۰۲ موقوفه در شهرستان بیجار با یک هزار و ۱۲۶ رقبه ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha