درخشش دانش‌آموزان کردستانی در مسابقات قرآن، نماز و عترت
کد خبر: 3921676
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

درخشش دانش‌آموزان کردستانی در مسابقات قرآن، نماز و عترت

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی کردستان از درخشش دانش‌آموزان استان کردستان در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز با نیازهای ویژه خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در پانزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت‌ و نماز دانش‌آموزان پسر و دختر با نیازهای ویژه کشور که به میزبانی خراسان رضوی به صورت مجازی برگزار شد، چهار دانش‌آموز نیاز ویژه ذهنی استان مقام‌های برتر کشوری را کسب کردند.

وی افزود: در بخش آقایان این مسابقات ایوب نوری، دانش‌آموز مرکز متوسطه نوآوران سنندج در رشته انشای نماز مقام دوم و پیمان فلاحی، دانش‌آموز مرکز متوسطه مریوان در رشته روخوانی قرآن موفق به کسب مقام سوم شدند.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: در بخش بانوان ثنا نیک‌روز دانش‌آموز مرکزمتوسطه گل‌های سنندج در رشته روخوانی قرآن مقام اول و فاطمه ناظری دانش‌آموز مدرسه سپیده بیجار در رشته احکام مقام سوم کشور را کسب کردند.

وی بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت قرآن، حفظ قرآن، حفظ مکتوب، مداحی، اذان، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه،احکام نماز وانشای نماز از 29 مرداد ماه در شهر مقدس مشهد آغاز شد.

رنجبر با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و تأثیر این فعالیت‌ها بر ارتقای سطح مهارت‌های زندگی بیان کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا می‌شود.

وی یادآور شد: همزمان با این مسابقات سومین دوره مسابقات فرهنگیان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور برگزار شد که محمد انصاری دبیر متوسطه حرفه ای مریوان در رشته ‌حفظ قرآن مقام اول و فوزیه عباسی، معاون آموزشی مرکز متوسطه گل‌های سنندج در رشته حفظ قرآن موفق به کسب مقام سوم کشور شد.

انتهای پیام
captcha