حمایت ۲۱۰ میلیون ریالی از مؤسسات قرآنی کردستان
کد خبر: 3922343
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

حمایت ۲۱۰ میلیون ریالی از مؤسسات قرآنی کردستان

رئیس اداره قرآن و عترت اداره ارشاد کردستان از حمایت ۲۱۰ میلیون ریالی وزارت ارشاد از مؤسسات قرآنی این استان خبر داد.

کامل گلباغی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به فعالیت جهادی مؤسسات قرآنی در این استان، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی تاکنون بدون حمایت مالی و فقط به‌صورت تعاملی و برگزاری کلاس‌های قرآنی فعالیت خود را ادامه داده‌اند و شرایط حساس شیوع ویروس کرونا موجب تعطیل شدن مؤسسات قرآنی نه تنها در استان کردستان بلکه در سراسر کشور شده است.

وی افزود: در این راستا و با توجه به اجرای دستور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برنامه‌ریزی جهت حمایت از فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در ایام شیوع کرونا، مؤسسات قرآنی استان کردستان نیز مورد حمایت قرار گرفتند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره ارشاد کردستان هدف از اجرای این طرح را توسعه و ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) و حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های مؤسسات قرآنی فعال و برگزیده در این استان ذکر کرد.

وی با اشاره به فعالیت 22 مؤسسه قرآن و عترت در استان کردستان بیان کرد: از این تعداد مؤسسه قرآنی 14 مؤسسه فعال و دارای پروانه فعالیت توانستند از حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند شوند.

گلباغی در پایان یادآور شد: برای هر یک از مؤسسات قرآنی استان کردستان 15 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و در مجموع 210 میلیون ریال به مؤسسات قرآنی استان کردستان اعطا شده است.

انتهای پیام
captcha