اجرای طرح‌های «حفظ پولادین» در یزد
کد خبر: 3923020
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

اجرای طرح‌های «حفظ پولادین» در یزد

مدیر خانه قرآن یوسف زهرا(عج) یزد از اجرای دو طرح نوین و جذاب «حفظ متدبرانه پولادین» ویژه نوجوانان و «حفظ موضوعی به همراه تفسیر قطره‌ای» ویژه بزرگسالان از سوی این خانه قرآن خبر داد.

از اجرای طرح «حفظ پولادین» تا «حفظ قرآن با تفسیر قطره‌ای»خدیجه سلطانی، مدیر خانه قران یوسف زهرا(عج) در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اینکه امسال این دارالقرآن با دو طرح نوین و جذاب وارد عمل می‌شود، از اجرای طرح حفظ متدبرانه «پولادین» ویژه نوجوانان، برای اولین بار در کشور خبر داد و اظهار کرد: این طرح با کتاب کار تخصصی حفظ متدبرانه قرآن به قلم و اشراف علمی و فنی حمزه دهقانیان است که طرح تربیت مربی آن در خانه قرآن یوسف زهرا(عج) یزد برگزار شده و از ۱۵ مهرماه جاری کلاس‌ها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح شامل ۳ کارگاه «استماع» شامل استماع آیات، تمارین، سؤالات ترجمه تصویری، کارگاه «تدبر» شامل نقشه کلی سوره، شرح کلی آیات، کارگاه نکات و کارگاه «تمرین» شامل حفظ موضوعی آیات، تصویرسازی آیات، کارگاه تمارین و آزمون پایانی می‌شود.

سلطانی افزود: با توجه به نقش غیرقابل انکار تعالیم قرآن در تشکیل تمدن نوین اسلامی احساس نیاز به حفظ متدبرانه قرآن توسط آحاد جامعه روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، در عصر امروز نیازمند روشی فعال و پایدار در عرصه حفظ قرآن هستیم تا هم در سرعت حفظ افزایش ایجاد کنیم و هم دارای پایداری قوی باشد تا محفوظات حافظ پس از گذشت مدت کمی از بین نرود.

مدیر خانه قرآن یوسف زهرا‌(عج) یزد گفت: بر احدی پوشیده نیست که هدف از حفظ، تدبر در قرآن و کلام نورانی خداوند متعال است تا در نتیجه تدبر به تعالیم قرآن عمل کنیم و به هدف از خلقت نائل آییم؛ لذا در این طرح و کتاب به هدف حفظ که تدبر است، توجه جدی شده است.

وی ادامه داد: این کتاب شامل ۹ درس از سوره مبارکه نمل است که در یک ترم به اتمام می‌رسد و ویژه نوجوانان با کلیپ‌های تصویری زیبا برگزار خواهد شد تا با این کتاب شیرینی و حلاوت حفظ را بچشند و به حفظ ترتیبی علاقه‌مند شوند.

سلطانی همچنین از اجرای طرح «حفظ موضوعی به همراه تفسیر قطره‌ای» خبر داد و گفت: این طرح با موضوع جذاب آیین همسرداری در قرآن به همراه کتاب عرضه می‌شود و کتاب آن با استعانت از درگاه حضرت باری‌تعالی و با عنایت به نیازمندی‌های روز جامعه اسلامی با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم در راستای اصلاح و بهبود کانون گرم خانواده تألیف شده است.

وی ادامه داد: برای هرچه کامل‌تر بودن موضوع و مطالب ارائه شده آیات و ارجاعات قرآنی بر اساس قرآن با خط عثمان طه و با ترجمه حسین انصاریان و تفسیر حجت‌الاسلام محسن قرائتی بهره‌برداری شده که شامل ۵۰ موضوع در امر همسرداری و خانواده است.

سلطانی افزود: حفظ این آیات به همراه ترجمه و پیام‌های تفسیری آیه و ارتباط با مباحث روز خانواده با نویسنده کتاب در کنار مشاور مذهبی خانواده که به‌صورت ماهیانه دعوت می‌شود، سبک زندگی اسلامی را ترویج می‌دهد. نویسنده این کتاب بنت‌الهدی حمیدی از حافظان کل این خانه قرآن است که برای ایشان توفیقات روز افزون را از خداوند منان خواستاریم.

مدیر خانه قرآن یوسف زهرا‌(عج) یزد با اشاره به اینکه این طرح در ۹ موضوع و ۹ ترم برای سنین ۱۸ سال به بالا برگزار می‌شود از برگزاری این دوره‌ها به‌صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و یادآور شد: علاقه‌مندان برای خرید و سفارش این دو کتاب و آگاهی از جزئیات این دو طرح با شماره ۳۶۲۷۲۱۳۲ تماس بگیرند.

وی بیان کرد: کلاس‌های عمومی طبق سال‌های گذشته در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، تفسیر، حفظ، مفاهیم، صوت و لحن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ادعیه برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha