برگزاری مسابقه کتابخوانی «دنیای کتاب» در مدارس کردستان
کد خبر: 3924961
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

برگزاری مسابقه کتابخوانی «دنیای کتاب» در مدارس کردستان

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان از برگزاری مسابقه کتابخوانی «دنیای کتاب» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس مسابقه کتابخوانی «دنیای کتاب» ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه کتابخوانی در بازده زمانی 31 شهریورماه تا ششم مهرماه جاری برگزار خواهد شد، افزود: کتاب‌های «قصه‌های شیرین مادربزرگ»، کتاب صوتی «فرزندان ایرانیم»، «گاهی»، «به من نگو استثنایی» و «وقتی نگرانی‌های من خیلی زیاد می ‌شود» از جمله عناوین معرفی شده برای این مسابقه کتابخوانی است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان کتاب را به عنوان مهم‌ترین عنصر شکل‌گیری دانایی، آگاهی و هدایت جامعه دانست و بیان کرد: این مسابقات به‌منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های غیر درسی بین دانش آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان برگزارمی شود.

وی از برگزاری این مسابقات در سه مقطع تحصیلی اشاره کرد و ادامه داد: این مسابقات به عنوان گامی مؤثر در جهت ارتقای، گسترش نهضت مطالعه مفید، تقویت فرهنگ انس با کتاب و کتاب‌خوانی با شرکت دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار خواهد شد.

رنجبر توانایی خواندن را یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز دانست و اعلام کرد: مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروزی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیراست.

وی افزود: مسابقات کتاب‌خوانی در راستای دستیابی به اهداف چشم‌انداز فرهنگ کتاب‌خوانی در افق 1404 شمسی، بالا بردن میزان مطالعه و تقویت روحیه خودباوری در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بوده است.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پرورش و تربیت دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های عظیم جامعه کتاب است وترویج عادت مطلوب کتابخوانی نقش مهمی در توسعه وارتقای دانش، آگاهی و تشویق دانش‌آموزان به مشارکت در امور فرهنگی دارد.

انتهای پیام
captcha