به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران، حجتالاسلام صدرالله اسماعیلزاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، عصر دیروز هشتم مهرماه در نشست شورای پژوهش مدرسه علمیه المهدی رامسر با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه بر ضرورت تلاش و عزم جدی همه بخشهای حوزه به منظور تقویت فعالیتهای پژوهشی در مدارس علمیه تأکید کرد.
وی با بیان اینکه تقویت پژوهش در سطح حوزه نیازمند همراهی و همکاری همه سطوح است، افزود: باید نگاه پژوهش محور در همه بخشهای حوزه به طور جدی نهادینه شود.
اسماعیلزاده با اشاره به اینکه امروز همه دست اندرکاران و مدیران ارشد حوزه نگاه ویژهای به مسئله پژوهش دارند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم آموزش نیز در حوزه پژوهش محور شود.
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه حفظ جایگاه علمی حوزه نیازمند توجه جدی به مسئله تحقیق و پژوهش است، اظهار کرد: جایگاه علمی امروز حوزه مرهون تلاشهایی که از گذشته در حوزه تحقیق و پژوهش صورت گرفته است.
مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید طلاب مهارتهای پژوهشی را از سطوح پایین حوزه فراگیرند، تصریح کرد: تحقق این مسئله نیازمند تلاش و مجاهدت بیشتر اساتید مدارس علمیه است.
اسماعیل زاده گفت: حفظ و تقویت جایگاه حوزه در عرصه تولید علم نیازمند رویکرد پژوهشی در برنامههای حوزه است و رونق فعالیتهای پژوهشی در سطح مدارس علمیه به طور حتم به تقویت جایگاه علمی حوزه خواهد انجامید.
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به وضعیت کرونایی کشور و محدودیتهای به وجود آمده در فعالیتهای مراکز آموزشی به ویژه حوزههای علمیه، افزود: تلاش کردیم فعالیتها و برنامههای پژوهشی حوزه علمیه استان در سال جدید را با بهرهگیری از ظرفیت فضای مجازی و به صورت غیر حضوری و برخط دنبال کنیم.
مدرس حوزه علمیه مازندران از شناسایی و ساماندهی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه استان خبر داد و اظهار کرد: این نخبگان حوزوی در بخشهای از توان و ظرفیت آنها بهرهگیری میشود.
وی با بیان اینکه تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تحول در حوزه نیازمند تقویت و رونق فعالیتهای پژوهشی در این مراکز علمی است، تصریح کرد: نباید به بهانه کرونا این فعالیتهای مهم در سطح حوزه کمرنگ شود.
وی به جشنواره علامه حلی به عنوان یکی از ظرفیتهای مهم شناسایی استعدادهای پژوهشی در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید طلاب را به سمت فعالیتهای پژوهشی و نگارش مقالات سوق دهند.
انتهای پیام