دستورالعمل‌های شورای هیئات مذهبی فارس درباره مراسم‌ اربعین
کد خبر: 3926777
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷

دستورالعمل‌های شورای هیئات مذهبی فارس درباره مراسم‌ اربعین

شورای هیئات مذهبی استان فارس طی اطلاعیه‌ای موارد مهمی را در خصوص برگزاری مراسم‌ اربعین حسینی و دهه آخر صفر به هیئات مذهبی این استان متذكر شد.

به گزارش ایكنا از فارس، با توجه به در پیش‌رو بودن اربعین حسینی و دهه آخر صفر، شورای هیئات مذهبی استان فارس اطلاعیه‌ای خطاب به هیئات مذهبی فعال در استان فارس پیرامون مراسم‌ پیش‌رو صادر كرد.

در این اطلاعیه آمده است:

احتراماً ضمن عرض تسلیت ایام اربعین و مناسبت‌های آخر ماه صفر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری كرونا موارد زیر اعلام می‌گردد:

1- با توجه به ممنوعیت سفر به كشور عراق، اعضا و مسؤلان هیئات مذهبی در عدم اعزام افراد خود به شهرهای مرز دقت نظر داشته باشند.

2- برگزاری مراسم و جلسات عزاداری و همچنین برگزاری مراسم زیارت اربعین در فضای باز و اماكن متبركه با استفاده دائمی از ماسك و فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت كامل پروتكل‌های ابلاغی مصوب قبلی بلامانع است.

3- كلیه ادارات دولتی، آموزش و پروش، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سازمان تربیت بدنی و غیره در مورد سیاه‌پوش كردن معابر و فضای شهری و روستایی همچنین در اختیار گذاشتن فضای روباز و پارك‌ها و سالن‌های ورزشی بر اساس مصوبه ستاد استانی ملزوم به همكاری می‌باشند.

4- برپایی موكب‌ها در سطح شهرها با رویكرد اجرایی فرهنگی و توزیع بسته‌های فرهنگی، پخش نذورات به‌ صورت بسته‌های معیشتی، نذورات بهداشتی، برپایی نمایشگاه‌های خاطرات اربعین و تبیین ارزش‌های شهدای خطوط مقاومت با اخذ مجوز از شورای هیئات مذهبی هر شهرستان به نحوی كه بدون ازدحام جمعیت و با رعایت كامل پروتكل‌های بهداشتی انجام شود، بلامانع است.

5- با توجه به توافق شفاهی با دانشگاه علوم پزشكی خرید اقلام سرمایه‌ای و مصرفی تحت عنوان نذر اربعین و هدیه آن به بیمارستان‌های درگیر مبارزه با بیماری كرونا می‌تواند در دستور كار هیئات و خیران قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha