راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن در سنندج
کد خبر: 3927624
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن در سنندج

مدیر کانون فرهنگی ـ هنری نبی اکرم(ص) سنندج از راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت: تربیت حافظ قرآن و ایجاد انگیزه برای تدبر بیشتر در قرآن از نیازهای ضروری جامعه کنونی ماست.

ماموستا احسن میرزایی، مدیر کانون فرهنگی ـ هنری نبی اکرم(ص) سنندج، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: این کانون با داشتن سابقه یک دهه فعالیت در سنندج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی قابل توجهی به مخاطبان ارائه داده است.

وی از راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم زیر نظر کانون نبی اکرم(ص) در مسجد شهرک پرديس سنندج خبر داد و افزود: تربیت حافظ قرآن و ایجاد انگیزه برای تدبر بیشتر در قرآن از نیازهای ضروری جامعه کنونی ماست.

ماموستا میرزایی اصلی‌ترین کار این کانون فرهنگی را حفظ تخصصی قرآن کریم خواند و اعلام کرد: امیدواریم این اقدام سرلوحه کاری سایر کانون‌های فرهنگی - هنری در استان کردستان باشد.

وی به فعالیت‌های کانون نبی اکرم(ص) در زمینه حفظ قرآن اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 10 حافظ به صورت شبانه روزي و 10 حافظ نيز با حضور روزانه از کلاس‌هاي حفظ قرآن کريم اين مرکز بهره‌مند هستند.

ماموستا میرزایی تشکیل کلاس‌های تخصصی حفظ قرآن کریم را از تفاوت این کانون با سایر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سنندج دانست و بیان کرد: دوره حفظ قرآن کریم در این کانون فرهنگی - هنری در سطوح مختلف ابتدایی، متوسطه و عالی و برای رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور در کلاس‌های حفظ قرآن کریم این کانون فرهنگی مساجد کاملاً رایگان است و علاقمندان می‌توانند از خدمات این کلاس‌ها استفاده کنند، افزود: از سال 98 فعالیت خود را در این کانون مساجد آغاز کرده و توانسته‌ام فعالیت‌های چشمگیری در زمینه آموزش قرآن برای مخاطبان برگزار کنم.

ماموستا میرزایی با اعلام اینکه با راه‌اندازی سایت بچه‌های مساجد ثبت‌نام از جوانان و نوجوانان در این کلاس‌های قرآن مرکز از طریق این سامانه انجام می‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر 80 نفردر کانون فرهنگی - هنری نبی اکرم(ص) عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم‌ دینی و فرهنگی از جمله شاخص‌ترین فعالیت‌های این کانون فرهنگی و تبلیغی است، گفت: سعی براین است تا اعضای این کانون افزایش یابد و شاهد افزایش فعالیت نوجوانان‌ و‌ جوانان در این کانون فرهنگی ـ هنری باشیم. در ایام کرونا با توزیع بسته‌های معیشتی میان اقشار آسیب‌پذیر توانستیم با همکاری اعضای کانون و خیرین در ایجاد کردستان همدل یاریگر باشیم.

ماموستا میرزایی در پایان با اشاره به راه‌اندازی سامانه فهما به منظور ساماندهی فعالیت کانون‌های مساجد اشاره کرد و یادآور شد: چندین سال اخیر فعالیت کانون‌ها ساماندهی خاصی نداشت، اما با مطرح شدن فهما فعالیت کانون‌ها منسجم شد و امید که تداوم داشته باشد.

انتهای پیام
captcha