اربعین امسال روضه خانگی را برپا کنیم
کد خبر: 3927935
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

اربعین امسال روضه خانگی را برپا کنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه امسال می‌توانیم با توجه به شیوع بیماری کرونا در خانه‌های خود روضه خانگی و مراسم عزاداری روز اربعین را برپا کنیم، تاکید کرد: در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌های مردم عاشق امام حسین(ع) مراسم این روز با قرائت زیارت اربعین برپا می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 16 مهرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش تمدن‌سازی حرکت الهی و معنوی اربعین حسینی، اظهار کرد: امسال از نعمت پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی(ع) به واسطه شیوع بیماری منحوس کرونا بی‌نصیب هستیم.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) به معنی واقعی کلمه مفاهیم برادری و اتحاد امت‌های اسلامی را تجلی می‌کند، افزود: حضور باشکوه در این راهپیمایی برای حکومت‌های سلطه‌گر غربی و قسم‌خورده نظام اسلامی همواره تهدید محسوب شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه در پیاده‌روی اربعین به واسطه عشق به امام حسین(ع) زیبایی‌های بزرگی را شاهد هستیم که در هیچ کجای جهان این حجم از جمعیت دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اراده خداوند بر این قرار گرفته که در چند سال گذشته شاهد بروز و ظهور یک حرکت معجزه آسا و مقدمه‌ساز برای ظهور امام زمان(عج) با حضور میلیون‌ها مسلمان و غیرمسلمان و شیعه و غیرشیعه انجام شود.

مهدوی، با اشاره به اینکه دشمن درصدد تخریب این راهپیمایی است، تصریح کرد: زیارت اربعین بصیرتی به فرد می‌دهد که این بصیرت موجب مصونیت روح زائر از دست طاغوتیان زمان است.

وی اضافه کرد: زیارت سیدالشهداء(ع) سبب می‌شود فرد زائر در آینده به سمت گناه نرود و همین باعث ایجاد مصونیت در فرد می‌شود و در روایت آمده است که به ازای هر قدم زائر سیدالشهداء(ع) هزاران بدی از وی دور و هزاران حسنه برای وی ثبت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت جهانی پیاده روی اربعین، گفت: زیارت اربعین فقط یک زیارت عادی نیست، بلکه علاوه بر آثار معنوی فردی، آثار بزرگ سیاسی و اجتماعی در نظام جهانی کنونی دارد.

وی با بیان اینکه امسال می‌توانیم با توجه به شیوع بیماری کرونا در خانه‌های خود روضه خانگی و مراسم عزاداری روز اربعین را برپا کنیم، تاکید کرد: در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌های مردم عاشق امام حسین(ع) مراسم این روز با قرائت زیارت اربعین برپا می‌شود.

مهدوی، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری روز اربعین شهر رشت، تصریح کرد: مراسم عزاداری روز اربعین ساعت 10 صبح روز پنجشنبه، 17 مهرماه در میدان شهدای ذهاب رشت(شهرداری) با حضور باشکوه مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha