افزایش سرقت‌ها و نزاع‌ها در خراسان‌جنوبی/ ۱۳ هزار نفر به مراکز مشاوره مراجعه کردند
کد خبر: 3929385
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

افزایش سرقت‌ها و نزاع‌ها در خراسان‌جنوبی/ ۱۳ هزار نفر به مراکز مشاوره مراجعه کردند

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۷۱ تن موادمخدر طی یک سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۱۲ هزار تصادف در استان رخ داده که ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.

افزایش سرقت‌ها و نزاع‌ها در خراسان‌جنوبی/ ۱۳ هزار نفر به مراکز مشاوره مراجعه کردندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سرهنگ ناصر فرشید امروز چهارشنبه ۲۳ مهرماه در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، با اشاره به شعار این هفته با نام با هم برای امنیت و سلامت، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۳۰۰ واحد صنفی متخلف در خراسان جنوبی با همکاری نیروهای انتظامی پلمب شدند.

وی افزود: باتوجه به شیوع کرونا، بیش از ۱۰ هزار بازدید انجام و بیش از ۸۸۰ گشت با سازمان‌های مربوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: ۵ هزار ماسک، ۷۱ هزار دستکش و ۶۳ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده نیز کشف شده و ۳۲۰ نفر که شایعات را در فضای مجازی پخش کردند توسط پلیس فتا نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۷۱ تن موادمخدر طی یک سال گذشته در استان خبر داد و افزود: در این راستا ۶ هزار و ۲۰۰ قاچاقچی مواد مخدر نیز باداشت شدند.

وی با اشاره به کشف ۶۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق، بیان کرد: کشف سلاح نیز ۴۸ درصد افزایش یافته است.

فرشید ادامه داد: در راستای فرهنگ ترافیک و اعمال قانون نیز ۸۲۳ هزار اعمال قانون انجام و ۱۰ هزار خودرو و موتور سیکلت نیز توقیف شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی سرقت‌ها و افزایش ۳۳ درصدی نزاع، گفت: بیش از ۷۱ درصد سرقت‌ها کشف شده و ۲۷ درصد سرقت‌ها از اماکن خصوصی و ساختمان‌های در حال ساخت انجام شده است.

وی افزود: ۲۸ درصد سرقت‌ها نیز محتویات و قطعات خودرو، ۹ درصد سرقت از منازل و ۴ درصد سرقت موتور سیکلت بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین، درمیان و فردوس به ترتیب بیشترین سرقت‌ها را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۲ هزار تصادف در استان رخ داده که ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است، تصریح کرد: ۴۸۰۰ نفر در این تصادفات مجروح شدند که تعداد مجروحان نیز ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به فوت ۲۴۰ نفر در این تصادفات، افزود: تعداد متوفیان نیز ۱۶ درصد کاهش یافته و بیشترین تعداد فوتی‌ها در تصادفات محورهای مواصلاتی استان گزارش شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به صدور ۱۷ هزار گواهینامه و ۳ هزار جلد گذرنامه، اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۹۰۰ تماس نیز با سامانه ۱۹۷ برقرار شده که ۵۲ درصد از این تماس‌ها راهنمایی است.

فرشید از مراجعه ۱۳ هزار نفر از شهروندان طی یک سال گذشته به مراکز مشاوره و مددکاری خبر داد و تصریح کرد: ۸۳ درصد پرونده‌های ارجاعی منجر به مصالحه و سازش شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به برقراری ۳۲۲ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی، خاطرنشان کرد: از این تماس‌ها ۳۶ درصد عملیاتی شده و ۴۰ درصد با راهنمایی و ارشاد همراه بوده است.

انتهای پیام
captcha