اجرای نیات واقفان در اولویت امور متولیان باشد
کد خبر: 3929565
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

اجرای نیات واقفان در اولویت امور متولیان باشد

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی حفظ امانت و اجرای نیات واقفان را یکی از اولویت‌‌های متولیان موقوفات دانست و گفت: اداره اوقاف در موقوفات متصرفی و غیر متصرفی باید امانتدار واقفان باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محسن فتحی، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته، 24 مهرماه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان با تقدیر از ارائه خدمات اداره اوقاف و امور خیریه به مناطق محروم در هفت ماه گذشته، اظهار کرد: کمک به معیشت ماموستایان و خادمان یکی از اقدامات قابل تقدیر اداره اوقاف در این دوران سخت کرونایی بود.

وی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید رسیدگی به امور قرآنی و امور روحانیان باید در اولویت باشد، افزود: در این راستا اداره اوقاف و امور خیریه خدمات قابل توجهی را برای این دو بخش اساسی در استان کردستان به انجام رسانده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:: اداره اوقاف و امور خیریه در موقوفات متصرفی و غیر متصرفی باید امانتدار واقفان باشد. رعایت امانت در موقوفات و حفظ این امانت و هزینه کردن آن در راستای اجرای نیات واقفان هم می‌تواند موجب افزایش اعتماد بیشتر مردم به اداره اوقاف و امور خیریه شده، هم زمینه ثبت وقف‌های جدید را فراهم می‌کند و هم تأثیر بسزایی در رفع محرومیت در استان داشته باشد.

فتحی با اشاره به نیاز استان کردستان به‌ویژه شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره به وقف‌های جدید تأکید کرد: باید تلاش شود تا وقف‌‌های جدید متناسب با نیاز جامعه ایجاد شود؛ چراکه در این روزهای سخت کرونایی توزیع بسته‌های معشتی با نیت واقفان یاریگر بسیاری از خانواده‌های نیازمند استان کردستان بود.

وی از آمادگی کامل خود برای برگزاری جلسات مختلف با اوقاف و مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره خبر داد و گفت: امیدواریم با تعامل بیشتر با مردم بتوانیم زمینه جذب واقفان بیشتری را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha