انتشار آلبوم «ذکر و دف» در کردستان
کد خبر: 3929919
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

انتشار آلبوم «ذکر و دف» در کردستان

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به انتشار آلبوم مولودی‌خوانی و عرفانی با عنوان «‌ذکر و دف»به همت حوزه هنری استان کردستان خبر داد و اعلام کرد: در این آلبوم ۱۱ قطعه موسیقایی عرفانی با مدت زمان ۵۰ دقیقه منتشر شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان، امروز، 27 مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک ربیع‌الاول، اظهار کرد: ماه ربیع به‌واسطه فرخنده میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) بهترین فرصت برای تقویت جنبه‌های وحدت آفرین جامعه مسلمانان حول وجود مبارک آن حضرت است.

وی با اشاره به توطئه‌ها و دشمنی‌های صورت گرفته از سوی دشمنان علیه دین مبین اسلام افزود: ماه ربیع‌الاول بهترین فرصت است تا با تقریب دل‌ها با هر گونه گرایش مذهبی ذیل دین مبین اسلام، تلاش‌های توطئه‌گران را در مسیر ایجاد نفاق بین مسلمانان را ناکام گذاریم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به اینکه به گفته مقام معظم رهبری «آن کس که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد و به بهانه مذهب، می ‌خواهد وحدت ملی را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است، چه بداند، چه نداند»، بیان کرد: شیعه و سنی به حکم قرآن با هم برادرند و تقویت این برادری و وحدت باعث عزت و اقتدار جامعه اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به انتشار آلبوم مولودی‌خوانی فرزندان خلیفه میرزا آغه غوثی‌، استاد و پیشکسوت دف با عنوان «‌ذکر و دف» به همت حوزه هنری استان کردستان خبر داد و اعلام کرد: در این آلبوم که پنجمین آلبوم رسمی خلیفه عبدالرحمان غوثی است، ۱۱ قطعه موسیقایی عرفانی با مدت زمان ۵۰ دقیقه منتشر شده است.

مرادی اعلام کرد: این آلبوم به همت حوزه هنری استان کردستان به مداحی خلیفه عبدالرحمن غوثی به دو زبان فارسی و کُردی با صدابرداری چیا زرگر در استودیو مهر حوزه هنری کردستان با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری مصادف با ماه ربیع الاول و در آستانه سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص)‌ و ایام هفته وحدت منتشر و در اختیار علاقه مندان به موسیقی در سراسر ایران قرار گرفته است.

وی یادآور شد: آغاز این آلبوم‌، «‌سلام و صلوات بر حضرت ختمی مرتبت» بوده و با «یار عه لی مولا» به پایان می‌رسد و در برگیرنده قطعاتی با عناوین «‌دل من» و «یارسول الله» اشعاری از ماموستا ملا محمود مفتی متخلص به بیخود از شاعران و عارفان نامی کردستان، قطعات «باران بارانه»، «‌یارعه لی مولا» و «‌ره شه ره شه» از آثار خلیفه میرزا آغه غوثی ، قطعه «ای جان» از سروده‌های انوری ابیوردی، قطعه «پریشان» از اشعار ماموستا سافی، «باخی گولان» برگرفته از اشعاری از حافظ و وفایی و قطعه «ئه للا، حه‌ی ئه للا» است.

انتهای پیام
captcha