وقف در کنار سالمندان سنندجی
کد خبر: 3930696
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

وقف در کنار سالمندان سنندجی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج از توزیع بسته‌های مواد بهداشتی از محل اجرای نیت واقفان سنندجی خبر داد و گفت: طی یک روز هزار بسته مواد بهداشتی مورد نیاز سالمندان در این شهر توزیع شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج در مراسم توزیع بسته بهداشتی بین سالمندان استان کردستان که دیروز، 30 مهرماه در سرای سالمندان برگزار شد، اظهار کرد: سالمندان، روشنایی خانه هستند و ما را به سمت سعادت و رستگاری هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دوران سالمندی نیز مانند سایر ادوار زندگی انسان، حلاوت خاص خود را دارد، افزود: حفظ سلامت و کرامت افراد در دوران سالمندی از نعمت های خدادادی است که سال‌های سالمندی را شیرین و لذت بخش می‌کند.

شریفی بیان کرد: نیاز و خواسته سالمندان در این دوران بسیار متفاوت‌تر از سایر دوران زندگی بوده است و برهمین اساس در دوران سالمندی انسان بیشتر از گذشته به حمایت فرزندان خود نیاز دارند.

وی عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در راستای حفظ کرامت و جایگاه سالمندان و به منظور اجرای نیت واقفان سنندجی به تهیه و توزیع هزار بسته مواد بهداشتی در سطح استان کردستان اقدام کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج به نیات واقفان سنندجی اشاره و عنوان کرد: بیشترین نیات واقفان سنندجی وقف بر مسجد است در حالی که باید با هدایت و تبیین واقفان بتوانیم موقوفات جدید را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کنیم.

وی به اجرای طرح احسان ماندگار در شهرستان سنندج خبر داد و یادآور شد: در قالب طرح احاسان ماندگار از آغاز دهه وقف 600 بسته معیشتی بین خانواده‌های بضاعت توزیع شد.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در این ادامه این مراسم با اشاره به رواج وقف از دوران پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: بیشتر یاران و اصحاب پیامبر اکرم(ص) واقف بوده و اموال خود را در راه اعتلای دین اسلام اهدا کرده‌اند.

وی سنت حسنه وقف را همان صدقه جاریه در قرآن عنوان کرد و افزود: وقف نه تنها موجب کمک‌ به نیازمندان و افراد کم بضاعت می‌شود بلکه در ترویج دین نیز تاثیر بسزایی دارد‌ چراکه تمامی‌ مساجد و اماکن متبرکه موقوفه هستند و زندگی ماموستایان از محل موقوفات تامین می‌شود.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه اوقاف یک نهاد مقدس و ارزشی است، يادآور شد: همه فعالیت‌های کارکنان اوقاف و امور خیریه به مسجد و قرآن و امور خیریه مربوط می‌شود و همین امر اوقاف را به مقدس‌ترین نهاد انقلاب اسلامی تبدیل می‌کند‌ و وظیفه کارکنان این سازمان را در حفظ این امور خیر چند برابر می‌کند.

انتهای پیام
captcha