ایجاد ۶۹ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی
کد خبر: 3930766
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

ایجاد ۶۹ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از ایجاد 69 هزار فرصت شغلی در استان خبر داد.

ایجاد ۶۹ هزار فرصت شغلی در خراسان رضویبه گزارش ایکنا و به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف، مراکز کاریابی، معین‌های اقتصادی و شرکت‌های تعاونی است.

وی ادامه داد: تابستان امسال نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار استان (۱۰ ساله و بیشتر) به میزان ۴۲.۴ درصد و نرخ بیکاری ۵.۷ درصد بود که در مقایسه با تابستان سال گذشته به ترتیب 0.2درصد و ۲.۶درصد کاهش یافت و تابستان امسال خراسان رضوی کمترین نرخ بیکاری را در کشور به‌دست آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: نگاه ویژه استاندار جدید استان نیز به حوزه طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و ظرفیت مرزها و معادن می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اشتغال و کاهش بیشتر نرخ بیکاری در استان باشد، چراکه وی از هر برنامه‌ای که منجر به اشتغال به‌خصوص در روستاها شود، حمایت می‌کنند.

وی افزود: منابع اعتباری خراسان رضوی در طرح‌های اشتغالزای حوزه‌های مربوط به کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مشاغل خانگی، پنج هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال با نرخ سود چهار درصد است که منابع بسیار خوبی بوده و باید بتوان با بهره‌گیری صحیح و به‌موقع آن اشتغال پایدار در استان ایجاد کرد.

رسولیان تصریح کرد: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی خراسان رضوی طرح‌های مربوط به مشاغل خانگی به‌ویژه حوزه غذا را مصوب کرده است تا بتوان از محل اجرای آنها اشتغال خوبی ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مربوط به حرفه‌های مختلف گفت: در تلاش هستیم برای حوزه بهره‌گیری از مزیت سنگ‎های قیمتی استان اعتباراتی را از ایمیدرو گرفته و اشتغال‎زایی مناسبی در این بخش داشته باشیم و اداره‎کل فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ارائه آموزش‎های موثر در زمینه سنگ‎های قیمتی به اشتغال‎زایی در این بخش کمک کند.

وی با اشاره به مشکل محدودیت در میزان حمل مسافری زیورآلات از گمرک خراسان رضوی افزود: در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان مصوب شد که محدودیت در حمل مسافری زیورآلات و سنگ‌های قیمتی و صادرات آن از استان پیگیری شده تا خراسان رضوی بتواند وزن بیشتری از زیورآلات ساخته شده از سنگ‌های قیمتی را  از طریق حمل مسافر صادر نماید.

رسولیان عملکرد خراسان رضوی در خصوص اشتغال روستایی را مناسب دانست و ادامه داد: تاکنون در زمینه مشاغل روستایی منابع خوبی در استان جذب شده اما نظارت در این حوزه اهمیت بسیار دارد و دستگاه‌های اجرایی نباید اجازه انحراف از پرداخت این منابع به‌ویژه برای ۱۴۰ طرح اشتغالزا در حوزه روستایی را بدهند و به نحوی مدیریت کنند که این منابع در مسیر واقعی هدایت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مورد تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز گفت: تمرکز طرح‎های کشاورزی در این حوزه بر بخش گلخانه‌ها است که تسهیلات بسیاری را در بر می‌گیرد، اما اغلب اراضی که به این طرح‎ها اختصاص می‌یابد، دچار مشکل سند و گرفتار بوروکراسی اداری در این زمینه هستند که پیگیری‌ها برای حل این مشکل از طریق تهران در حال انجام است.

وی با اشاره به موفقیت پارک علم و فناوری خراسان در خصوص حمایت از شرکت‎های دانش بنیان افزود: این پارک با بهره‌گیری از این منابع اقدامات خوبی در حوزه شرکت‎های دانش بنیان در شهرستان‎های گناباد، تربت‌حیدریه، مشهد و... در دست انجام دارد.

رسولیان با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و بانکها در شرایط کنونی باید از سرمایه‌گذاری دفاع جدی داشته باشند هر چند  انتظار انجام کار خلاف قانون از هیچ دستگاهی نداریم.

انتهای پیام
captcha