اجرای طرح «چهل مسجد، چهل مولودی‌خوانی» در کردستان
کد خبر: 3931035
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

اجرای طرح «چهل مسجد، چهل مولودی‌خوانی» در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اجرای طرح «چهل مسجد، چهل مولودی‌خوانی» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته وحدت در استان خبر داد.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مساجد مناطق کُردنشین هر ساله در ایام ماه مبارک ربیع‌الاول با برگزاری مراسم ویژه مولودی‌خوانی و دف‌نوازی حرفه‌ای با توزیع شیرینی و شربت میزبان عاشقان و دوستداران منجی عالم بشریت حضرت محمد مصطفی(ص) خواهند بود.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و میلاد منجی عالم بشریت حضرت محمد(ص) در چهل مسجد سطح استان طرح چهل مسجد، چهل مولودخوانی» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان کردستان با اشاره به اینکه این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزار خواهد شد، بیان کرد: مراسم مولودخوانی میلاد پیامبراکرم(ص) با همکاری موسسات قرآنی تخصصی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهل مسجد استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم مولودی‌خوانی بیشتر از بلندگوهای مساجد به سمع ونظر مردم محلات و شهرهای استان خواهد رسید و تجمع حضوری در مساجد برگزار نمی‌شود.

رستمی به اهداف و ویژگی‌های این طرح اشاره و عنوان کرد: اجرای زنده مولودی‌خوانی و قرائت قصیده بردیه در وصف حضرت ختمی مرتبت(ص) به منظور ایجاد نشاط معنوی و کاستن از فشار ناشی از شیوع ویروس کرونا به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس از جمله مهم‌ترین اهداف و ویژگی‌های این مراسمات معنوی است.

وی به بازنشر این مولودی‌خوانی‌ها از طریق فضای مجازی برای مردم استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: این کار باعث می‌شود انتظار مردم استان کردستان در ماه مولود برآورده و از امکان سرایت کرونا از طریق تجمع‌های آیینی جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha