ترویج وقف، عملی باشد نه زبانی
کد خبر: 3931094
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

ترویج وقف، عملی باشد نه زبانی

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ترویج عملی به وقف، اظهار کرد: وقف در میان مؤمنین جایگاه دارد و بهتر است در ترغیب جامعه به وقف از راهی غیر از زبان استفاده کنیم.

ترویج وقف، عملی باشد نه زبانیبه گزارش ایکنا از مازندران آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز سوم آبان ماه در همایش «وقف انسان ماندگار» که در امام‌زاده محمد(ع) قائمشهر برگزار شد، با اشاره به آیه ۹۵ سوره مبارکه نسا، گفت: آیه «.. وَالْمُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِینَ دَرَجَةً وَکُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا؛ مجاهدانى که با مال و جان خود در راه خدا جهاد مى کنند یکسان نیستند و خداوند کسانى را که با مال و جان خود جهاد مى‌کنند به درجه‏‌اى بر خانه‏ نشینان مزیت بخشیده و همه را خدا وعده [پاداش]نیکو داده و [لى]مجاهدان را بر خانه‏ نشینان به پاداشى بزرگ برترى بخشیده است»، همه را دعوت به جهاد و انفاق کرد و مکتب اهل بیت این شیوه را ادامه دادند.
وی با بیان اینکه باید در عمل مروج وقف باشیم، افزود: وقف در میان مؤمنین جایگاه دارد و بهتر است در ترغیب جامعه به وقف از راهی غیر از زبان عمل کنیم.
امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه اسلام پایه‌ریزی حکومت را در همه دوران دنبال می‌کرد، تصریح کرد: اینکه برخی‌ها فریاد می‌زنند اسلام با حکومت‌داری کاری نداشته سخن غلطی است چرا که خود پیامبر حکومت اسلامی تشکیل داد و هر یک از ائمه برای استقرار حکومت اسلامی تلاش کردند، اما دشمنان به خاطر به خطر افتادن منافع مادیشان ناجوانمردانه، ولی زمانشان را به شهادت رساندند.
وی افزود: هم عصران پیامبر در مکه یا دوست بودند یا دوشمن، اما در مدینه پیامبر با گروه جدیدی به نام منافق نیز سروکار داشت که به خاطر رسیدن به منصب و مقام تلاش می‌کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حاکم باید، ولی خدا باشد، افزود: هر کدام از امامان اگر یاران وفادار فراوان داشتند و بر کفارغلبه می‌کردند قطعا حکومت اسلامی تشکیل می‌دادند.

وی با بیان اینکه همیشه دین خدا نیازمند به جهاد با جان و مال دارد، افزود: اگر جهاد و مقاومت نبود پیروزی انقلاب و استمرار نظام معنا نداشت.

انتهای پیام
captcha