افتتاح ۲ کتابخانه و کانون مساجد در کردستان
کد خبر: 3935378
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

افتتاح ۲ کتابخانه و کانون مساجد در کردستان

دو کتابخانه و کانون فرهنگی ـ هنری مساجد به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی امروز، ۲۵ آبان‌ماه در سطح مساجد روستایی استان کردستان افتتاح شد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی امیدوار بود.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، افزود: افتتاح کتابخانه در فضای فرهنگی مساجد نقطه عطفی در راستای تجهیز این پایگاه‌های مردمی در مقابله با توطئه فرهنگی دشمنان است.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان با بیان اینکه کانون‌های مساجد، ظرفیت‌‌های بالقوه‌ای در راستای تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند، عنوان کرد: توجه و تجهیز کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به‌ویژه در روستاها موجب افزایش فضای مطالعه و بالا بردن دانش افراد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد ارائه خدمات فرهنگی در نواحی حاشیه شهرها و روستاهای استان کردستان بوده است، بیان کرد: در این راستا و به منظور گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی دو کانون فرهنگی و کتابخانه مساجد در روستای حسن‌آباد و روستای کرجو از توابع شهرستان سنندج افتتاح شد.

گلباغی با اعلام اینکه در هر باب کتابخانه 300 جلد کتاب ارزشمند فرهنگی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شده است، اعلام کرد: تجهیزات کتابخانه‌ای این کتابخانه‌ مسجد شامل میز، صندلی، قفسه کتاب و ... نیز از سوی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان اهدا شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۶۸ باب کتابخانه در کانون‌های مساجد استان کردستان ادامه داد: در این کتابخانه‌های مساجد ۴۸۰ هزار عنوان کتاب وجود دارد که تمام این کتابخانه‌ها، شرایط کتابخانه عمومی را دارا هستند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های مساجد استان کردستان از افتتاح سه کانون فرهنگی ـ هنری و چهار کتابخانه در مساجد کردستان به مناسبت هفته کتاب خبر داد و بیان کرد: تعداد کانون‌های مستقر در مساجد استان تا پایان امسال در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز به حدود ۷۰۰ کانون افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکثر کانون‌های مساجد استان مجهز به کتابخانه هستند، یادآور شد: بیشتر کتابخانه‌های مساجد دارای دو یا سه قفسه کتاب هستند و تعداد ۶۳ باب کتابخانه مخزن‌دار  در کانون مساجد استان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha