اجرای طرح آموزش مجازی تفسیر قرآن در کردستان
کد خبر: 3936415
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

اجرای طرح آموزش مجازی تفسیر قرآن در کردستان

مدير مؤسسه قرآنی «تعليم ذكرالحكيم» سنندج از اجرای طرح آموزش مجازی تفسیر قرآن کریم به زبان کُردی در این مؤسسه به صورت روزانه خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار در استان کردستان با تلاوت و ترجمه سیدعباس حسینی از قاریان برجسته استان کردستان اجرا خواهد شد.

سيدعباس حسينی، مدير مؤسسه قرآنی «تعليم ذكرالحكيم» سنندج، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: این مؤسسه از اواخر سال ۹۱ با مجوز اداره تبليغات اسلامی استان کردستان فعالیت خود را آغاز و در سال 92 به صورت رسمی فعالیت خود را در سطح شهرستان سنندج آغاز کرده است.

وی با اشاره به اينكه در اين مؤسسه كلاس‌های قرآنی برگزار می‌شود، افزود: در اين مؤسسه كلاس‌های قرآن در چهار زمينه اصلی از جمله قرائت قرآن در هشت سطح، حفظ در چهار سطح، مفاهيم چهار سطح و تفسير پنج سطح برگزار می‌شود.

حسينی بیان كرد: در اين مؤسسه سعی شده كه از اساتيد برتر قرآنی استان استفاده شود و در‌خصوص كار حفظ نيز دو مربی آقا و خانم از مربيان برتر قرآنی استان كلاس‌های حفظ كل را برگزار می‌كنند.

وی اعلام كرد: این مؤسسه با هدف اشاعه و نشر فرهنگ و اخلاق قرآنی و ارزش‌های اسلامی درسطح جامعه، ارتقای سطح سواد قرآنی آحاد جامعه و زمينه‌سازی جهت آشنايی و انس با مفاهيم و آموزه‌های غنی قرآن كريم فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.

مدير مؤسسه «تعليم ذكرالحكيم» سنندج با اشاره به اینکه در ایام کرونا در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس کلاس‌های حضور مؤسسه قرآنی نیز کم‌رنگ شده است، بیان کرد: در این راستا اقدام به برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های قرآنی به صورت مجازی کرده است.

وی از اجرای طرح آموزش مجازی تفسیر قرآن کریم به زبان کُردی در این مؤسسه به صورت روزانه خبر داد و بیان کرد: مخاطبان این مؤسسه قرآنی از این برنامه قرآنی استقبال چشمگیری داشته‌اند.

حسینی با اشاره به چگونگی اجرای این طرح قرآنی افزود: در این راستا هر روز یک صفحه از قرآن کریم تلاوت و در ادامه با زبان کُردی آیات قرآن تلاوت شده، ترجمه و تفسیر خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کار تلاوت، ترجمه و تفسیر این طرح توسط استاد سید عباس حسینی برای اولین بار در استان اجرا خواهد شد، یادآور شد: علاقه‌مندان برای حضور در این کلاس مجازی قرآنی می‌توانند به آدرس talimozekrelhakim@ مراجعه کنند و شرکت برای عموم در این دوره آزاد است.

انتهای پیام
captcha