پیشرفت ملت ایران با تحریم و ترور خدشه‌دار نمی‌شود
کد خبر: 3937967
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

پیشرفت ملت ایران با تحریم و ترور خدشه‌دار نمی‌شود

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به اینکه شهادت دانشمند هسته‌ای ایران از سوی ملت ایران و جهان اسلام محکوم است، تأکید کرد: رشد و پیشرفت ملت ایران در فناوری هسته‌ای با تحریم و ترور خدشه‌دار نمی‌شود.

ماموستا امین راستی، امام جمعه موقت سنندج، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرترین، امن‌ترین و پیشروترین نظام سیاسی منطقه است، اظهار کرد: رشد و پیشرفت ملت ایران در فناوری هسته‌ای با تحریم و ترور خدشه‌دار نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه به شهادت رساندن محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران از سوی ملت ایران و جهان اسلام محکوم است، تأکید کرد: ترور دانشمند بزرگ ایران اسلامی باید از سوی مجامع بین‌المللی نیز محکوم شود.

امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: استکبار جهانی و دست‌نشانده‌های آن در طول تاریخ همواره سعی در ایجاد مانع بر سر راه رشد و پیشرفت ایران داشته و دارند و در این راستا برای دستیابی به اهداف خود دست به هر نوع توطئه‌ای زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمنی ملت ایران با صهیونیست ریشه در تاریخ دارد و براساس وعده رهبر معظم انقلاب نابودی اسرائیل نزدیک است، بیان کرد: دشمنان باید بدانند با ترور دانشمندان شهید مصطفی احمدی‌روشن، مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری و رضا قشقایی و شهید فخری‌زاده که در مسیر تحقق اهداف نظام اسلامی در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تلاش‌های فراوانی کرده‌اند، مسیر رو به رشد ایران قطع نمی‌شود و راه این شهیدان همچنان ادامه دارد.

ماموستا راستی ادامه داد: اگر چه دشمنان با این اقدامات سعی در ایجاد ترس در وجود دانشمندان و جوانان این مرز و بوم دارند، اما باید بدانند با شهادت یک دانشمند ایرانی، هزاران دانشمند دیگر برای تحقق اهداف نظام در این راستا راه آنان را ادامه می‌دهند. دشمنان ایران اسلامی بدانند عزم جوانان و نخبگان ایرانی برای دستیابی به قله‌های پیشرفت در زمینه علم و فناوری ستودنی و انکارناپذیر است و این راه استوارتر از همیشه ادامه دارد. انجام این چنین ترورهای ناجوانمردانه که از سوی رژیم غاصب صهیونیستی و با آمریکای جهانخوار صورت گرفته است، نه تنها ملت ایران را از حرکت نخواهد ایستاند بلکه پاسخ این گستاخی‌ها را در زمان مناسبی خواهد داد.

امام جمعه موقت سنندج ترور این دانشمند ایرانی را نتیجه زبونی و درماندگی دشمنان ملت ایران در برابر رشد و جهش علمی فرهیختگان این کشور دانست و افزود: ترور شهید محسن فخری‌زاده، به عنوان یک دانشمند و فرهیخته برجسته کشوری نمی‌تواند مسیر پیشرفت ایران را تغییر دهد. انجام این اقدام تروریستی از سوی دشمنان ایران بیانگر سرخوردگی سران دولت‌های غربی از ملت ایران است و چنین اقداماتی حیثیت و آبروی دولتمردان غربی و هم پیمانان آنها را در مقابل ملل آزادیخواه جهان بر باد داد.

انتهای پیام
captcha