تهیه و توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی در مؤسسه قرآنی «راهیان نور» قروه
کد خبر: 3941200
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

تهیه و توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی در مؤسسه قرآنی «راهیان نور» قروه

مدیر مؤسسه قرآنی راهیان نور شهرستان قروه از تهیه و توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی با مساعدت اعضای این مؤسسه و اهدای یک دستگاه یخچال به یک خانواده بی‌بضاعت از فعالیت‌های این مؤسسه در ایام کرونا خبر داد.

معصومه آزادی‌منش، مدیر مؤسسه قرآنی راهیان نور شهرستان قروه، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت با اهداف فرهنگی و با رویکرد تعمیم و تعمیق ایمان، شناخت و ارتباط و انس با قرآن و تحقق آموزه‌های قرآنی در رفتارهای فردی و اجتماعی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: تمسک به تعالیم انسان‌ساز قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع)، تلاش در جهت تقویت ایمان و اعتقاد افراد جامعه به قرآن و عترت، تعمیق معرفت عمومی، تعمیم فهم و درک و تدبر قرآن کریم و ارتقای التزام عملی به قرآن و عترت، اشاعه و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم از اهداف تأسیس مؤسسات قرآنی بوده است.

مدیر مؤسسه قرآنی «راهیان نور» قروه بیان کرد: در این راستا این مؤسسه با هدف تربیت مربیان قرآن و آموزش قرآن به کودکان، جوانان و نوجوانان شهرستان قروه فعالیت خود را از سال 1373 در سطح این شهرستان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی به مدت 12 سال به صورت خودگردان و بدون حمایت هیچ ارگانی و با استقبال گرم مردم این شهرستان فعالیت خود را در این شهرستان انجام داده است، اعلام کرد: این مؤسسه در سال 1385 با دریافت مجوز از سازمان دارالقرآن کریم فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

آزادی‌منش برنامه‌های این مؤسسه قرآنی را هدفمند و منسجم ذکر و عنوان کرد: فعالیت‌های آموزش عمومی این مؤسسه شامل روخوانی، روانخوانی، قرائت، صوت و لحن و تجوید و فعالیت‌‌های تخصصی این مؤسسه تربیت مربی تخصصی قرآن بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی به مدت 26 سال فعالیت تخصصی تربیت مربی قرآن را انجام داده است، ادامه داد: مؤسسه قرآنی راهیان نور در طول این چندسال فعالیت موفق شده تا 215 مربی قرآنی را تربیت کند.

مدیر مؤسسه قرآنی راهیان نور شهرستان قروه به اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در این مؤسسه اشاره و عنوان کرد: این مؤسسه قرآنی با همکاری ادارات آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را در سطح این شهرستان اجرا کرده است.

وی آموزش قرآن کریم در فضای مجازی، برگزاری جلسات خانوادگی تلاوت قرآن کریم در منازل مربیان ویژه شب‌های جمعه، آموزش حفظ جز سی‌ام قرآن، سرکشی به خانواده مربیان و نیز برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خدمت رسانی به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا را از اهم فعالیتهای این مؤسسه دانست.

آزادی‌منش در پایان یادآور شد: تهیه و توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی با مساعدت اعضا موسسه قرآنی و اهدا یک دستگاه یخچال به یک خانواده بی‌بضاعت از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه در ایام کرونا بوده است.

انتهای پیام
captcha