طرح‌های ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش‌آموزان تقویت شود
کد خبر: 3941632
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

طرح‌های ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش‌آموزان تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه طرح‌های ترویج فرهنگ اقامه نماز باید بین دانش‌آموزان تقویت شود، گفت: تولید محتوای فرهنگی در دستور کار مدیران مدارس قرار گیرد.

طرح‌های ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش‌آموزان تقویت شود

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از روابط عمومی استانداری، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان  صبح امروز 27 آذر در بیست و نهمین اجلاس ویدئو کنفرانسی استانی نماز با موضوع پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان با اشاره به اینکه طرح‌های ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان استان سمنان باید تقویت شود گفت: تولید محتوای فرهنگی با موضوع نماز در کلاس‌های مجازی دانش‌آموزان فراهم شود.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به برکات ترویج فرهنگ اقامه نماز یادآور شد: نماز ستون دین است و اگر این ستون نباشد دین از بین می‌رود.

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان نیز اصل هدف برپایی و اقامه نماز را یاد خدا برشکرد و افزود: برای سخن گفتن چندین وعده باخدا و ذکر حضرت دوست نماز می‌خوانیم و باید به‌قصد قربت باشد و این باید در طی شبانه‌روز تکرار شود.

به گفته وی؛ جامعه امروز بشریت با مشکلات، معضلات اجتماعی و شخصی بسیاری مواجه است که در این راستا یکی از راه‌های غلبه بر هنجارهای جامعه از جمله اعتیاد، سرقت، خشونت، فحشاء، پرخاشگری ترویج نماز است.

آشناگر با تاکید بر اینکه برای غلبه بر مشکلات راهی جز ترویج نماز نیست، متذکر شد: برای تحقق این هدف باید این سه نهاد خانه، مدرسه و مسجد کمک کنند تا نماز قوام پیدا کند تا شاید ما در ترویج نماز به توفیق برسیم.

استاندار با تاکید بر اینکه آماری از تعداد نمازخوان‌ها وجود ندارد اظهار کرد: اعتقاد داریم اگر برای ترویج نماز تلاش بیشتر نکنیم یعنی به وظیفه امربه‌معروف و نهی از منکر عمل‌نکرده و راه انحرافی رفتیم.

این مقام عالی استان گفت: برای ترویج نماز نیازی نیست که به سراغ ابزار تبلیغی برویم زیرا خداوند آن را معرفی کرده و آن تمرکز بر تبلیغ در برپایی نماز است که این می‌تواند بسیار کمک کند.

انتهای پیام
captcha