اعلام برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار» در کردستان
کد خبر: 3942256
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

اعلام برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار» در کردستان

دومین جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار» با معرفی برگزیدگان، ۳۰ آذرماه در سینما آزادی بیجار به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امید اکبر، دبیر اجرایی جشنواره استانی تئاتر ماه در مراسم اختتامیه این جشنواره که 30 آذرماه در سینما آزادی بیجار برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا کار داوری دومین جشنواره استانی تئاتر ماه از طریق فیلم‌های ارسال شده انجام شد.

وی افزود: جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار» به صورت سالیانه توسط حوزه هنری کردستان در بیجار برگزار می‌شود و در دوره دوم تعداد 17 گروه آمادگی خود را جهت حضور در جشنواره اعلام کردند که بعد از بازبینی آثار به صورت حضوری در نهایت هشت اثر به مرحله نهایی معرفی شد.

دبیر اجرایی جشنواره استانی تئاتر ماه بیان کرد: متأسفانه به دلیل شرایط حاکم بر کشور ناشی از شیوع کرونا علی رغم به تعویق انداختن زمان برگزاری در نهایت به احترام گروه‌های شرکت‌کننده و قدردانی از تلاش آنان و جلوگیری از تعطیلی چرخ تئاتر اختتامیه این جشنواره به شکل غیرحضوری برگزار شد.

علیرضا همتیان، با کارگردانی نمایش «حال همه ما خوب است» از بیجار، اسماعیل پاشایی با کارگردانی نمایش «یک زندگی بهتر» از سقز و شعیب مکتب‌داری با کارگردانی نمایش «روئیدن» از سنندج به ترتیب عناوین اول تا سوم بخش کارگردانی جشنواره را کسب کردند.

باقر سروش با نمایشنامه «حال همه ما خوب است» از بیجار، مسعود هاشمی‌نژاد با نمایشنامه «یک زندگی بهتر» از سقز و شعیب مکتب‌داری با نمایشنامه «روئیدن» به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم بخش نمایشنامه نویسی معرفی شدند.

پریسا قلی‌پور، در نمایش «روئیدن» از سنندج، سونیا فاروقی، در نمایش «یک زندگی بهتر» از سقز و  سیده هانیه حسینی، در نمایش «1988» از قروه به عنوان بهترین بازیگران زن دومین جشنواره تئاتر وتار معرفی شدند.

رضا یاوری، با بازی در نمایش «حال همه ما خوب است» از بیجار بهترین بازیگر مرد، یونس صحرارو با بازی در نمایش «عطف به سبز» از قروه نفر دوم و داریوش رفعتی و امید نیک روز به طور مشترک به عنوان نفر سوم بهترین بازیگر مرد بخاطر بازی در نمایش «یک زندگی بهتر» از سقز از سوی هیأت داوران انتخاب شدند.

هیئت داوران در قسمت طراحی صحنه جشنواره؛ اسماعیل پاشایی، به خاطر طراحی صحنه نمایش «یک زندگی بهتر»، شعیب مکتب‌داری، به واسطه طراحی صحنه نمایش «روئیدن» و کیهان کمانگر، طراح صحنه نمایش «سمفونی حیوانات» را بدون ترتیب اولویت به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی کردند.

در ادامه آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار» از سوی استاندار کردستان از جعفر ولد خان، شهرام میرزایی کردستانی، مازیار قبادی، پرویز احمدی چهار پیشکسوت تئاتر استان به خاطر سال‌ها فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی استان تقدیر شد.

در این مراسم همچنین رئیس سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی استانداری کردستان با اهدای لوح‌هایی از ورمقانی، فرماندار شهرستان بیجار و امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان به عنوان مدیران توسعه دهنده هنر وفرهنگ در کردستان تقدیر بعمل آورد.

یادآور می‌شود؛ حوزه هنری استان کردستان از بهار لطافتیان با نمایش «نرجس» و حسن ترقی با نمایش «همسرم گفت من زشت می خندم» با موضوع کرونا از گروه‌های نمایشی راه یافته به بخش نهایی جشنواره ملی تئاتر«مان» تقدیر به‌عمل آورد.

انتهای پیام
captcha