تدوین سند جامع فرهنگی از نیازهای اصلی کردستان است
کد خبر: 3942824
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

تدوین سند جامع فرهنگی از نیازهای اصلی کردستان است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تدوین سند راهبردی جامع در حوزه فرهنگ را نیاز اصلی استان بیان کرد و افزود: در تدوین این سند باید به مطالبات رهبری و بهره‌گیری از ظرفیت اندیشمندان و افراد صاحب‌نظر و فاضل توجه جدی شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، دیروز، دوم دی‌ در جمع اعضای شورای عالی افتای استان به رصد وضعیت کردستان در طول چهار ماه از آغاز فعالیت خود در استان اشاره و اظهار کرد: سفر به شهرستان‌های مختلف استان کردستان نیز در راستای رصد فعالیت آن‌ها صورت گرفته است.

وی تقویت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و ارتقای این نهاد انقلابی را از مهم‌ترین اولویت‌های خود دانست و افزود: تقویت بنیه علمی و فرهنگی روحانیون از نیازهای مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بوده است که برای این امور تصمیمات لازم را اتخاذ کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تربیت یک طلبه که در کنار علم باید تقوا داشته باشد، نیاز به تلاش مضاعف دارد، تصریح کرد: تربیت روحانی و طلاب عالم و مسلط به آداب و روش طلبگی از اولویت‌های مهم در سیاست‌های جدید مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است. طلاب و روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور باید عالم، متقی و در تراز انقلاب باشند و بتوانند در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های نظام و سیاست‌های آن به درستی گام بردارند و در این راستا نیاز به کادرسازی و تقویت‌ بخش‌‌های مختلف داریم.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تأکید بر اینکه در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر باید تمرکززدایی جایگزین تمرکزگرایی شود، تأکید کرد: تمایل به فعالیت در مرکز استان ما را با کمبود نیروی لازم در شهرستان‌ها مواجه می‌کند. همچنین چرخشی کردن مدیران به منظور چرخش افکار و ایده‌های جدید در شهرستان‌ها از مباحث مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اعلام کرد: تدوین سند راهبردی جامع تحول فرهنگی کردستان امری ضروری است که در تدوین این سند باید به مطالبات رهبری و بهره‌گیری از ظرفیت اندیشمندان و افراد صاحب‌نظر و فاضل توجه جدی شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام منتظری، مدیر سابق مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، یادآور شد: احساس می‌کنیم بدنه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیاز به یک نفس تازه و با تجربه داشت که در این راستا اقدام به تغییر مدیر این مرکز کردیم و امیدواریم با حضور مدیر جدید شاهد رونق بیشتر مرکز در حوزه‌ وظایف مختلف نسبت به جامعه هدف باشیم.

انتهای پیام
captcha