جمع‌آوری ۲۳ میلیارد ریال زکات در سروآباد
کد خبر: 3943572
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

جمع‌آوری ۲۳ میلیارد ریال زکات در سروآباد

رئیس شورای زکات شهرستان سروآباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ میلیارد ریال زکات از مردم خیر و نوع‌دوست شهرستان سروآباد جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سیدعبدالقادر حسینی، رئیس شورای زکات شهرستان سروآباد دیروز، ششم دی‌ماه در نشست شورای زکات سروآباد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ میلیارد ریال زکات از مردم خیر و نوع دوست شهرستان سروآباد جمع‌آوری شده است.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده در سرفصل‌های زکات غلات، مال‌التجاره، فطریه، کفاره و سایر اموال زکوی بوده که ۲۲ میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال آن در اختیار معتمدان و ۸۵۲ میلیون ریال آن در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) بود و بین فقرا و نیازمندان توزیع شد.

رئیس شورای زکات شهرستان سروآباد بیان کرد: میزان تعهد زکات شهرستان سروآباد برای امسال ۳۳ میلیارد ریال است که تاکنون ۷۵ درصد آن تحقق یافته است و امیدواریم تا پایان سال شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی آن در شهرستان باشیم.

احداث 2 هزار واحد مسکن مددجویی در کردستان

رسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، در ادامه این نشست اظهار کرد: پرداخت زکات در جامعه موجب برقراری عدالت اجتماعی، حذف فاصله طبقاتی و کمک به فقرا و نیازمندان جامعه می‌شود.

وی افزود: کمیته امداد امام(ره) به عنوان نهادی خدمتگزار وظیفه جمع‌آوری زکات را در جامعه برعهده دارد و از محل زکات جمع‌آوری شده مشکلات و نیاز‌های خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت را تأمین می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان بیان کرد: دو هزار و ۲۰۲ واحد مسکن مددجویی از ابتدای سال ۹۵ تا پایان آذرماه امسال احداث شده و سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مددجویان نیز تعمیر و مرمت شده است.

وی با اشاره به اینکه کرونا باعث ضربه زدن به اقتصاد خانواده‌های نیازمند شده است، اعلام کرد: این نهاد تا پایان سال در نظر دارد برای تمام نیازمندان و خانواده‌های تحت پوشش که دارای سرویس بهداشتی و حمام مناسب نیستند و یا خانه‌های آن‌ها ایزوگام ندارد، را ساماندهی کند که در این ارتباط ۲۲ خانواده سروآبادی شناسایی شده است. در ایام کرونا اگر سرپرست خانوار مددجویان به دلیل این بیماری فوت کرده باشد، بلافاصله ۱۰۰ میلیون ریال و اگر یکی از اعضای آن‌ها فوت کرده باشد، ۴۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض به حساب آن‌ها واریز شده است.

سروآباد؛ شهرستان‌ برتر کردستان در بحث زکات

یوسف‌باشی، فرماندار سروآباد در ادامه این شهرستان را جزو شهرستان‌های برتر کردستان در بحث زکات دانست و بیان کرد: پرداخت زکات ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی را می‌خشکاند.

وی با تقدیر از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) به فقرا و نیازمندان افزود: این نهاد منشأ خدمات بسیاری بوده و باعث افزایش رضایتمندی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

کوهسار قاضی‌زاده، مدیر کمیته امداد شهرستان سروآباد نیز در این نشست افزود: کمیته امداد امام (ره) در طول ۹ ماه گذشته  امسال در بحث کمک معیشت برای مددجویان این نهاد ۱۴ میلیارد تومان و در بحث درمان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

وی در پایان یادآور شد: در شهرستان سروآباد ۱۰ هزار و ۷۰ نفر در قالب چهار هزار و ۷۳۲ خانوار از خدمات کمیته امداد امام (ره) بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
captcha