برگزاری ۵۰ مراسم روضه خانگی ویژه ایام فاطمیه در کردستان
کد خبر: 3944159
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

برگزاری ۵۰ مراسم روضه خانگی ویژه ایام فاطمیه در کردستان

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از برگزاری ۵۰ مراسم روضه خانگی ویژه ایام فاطمیه در هیئت‌های مذهبی استان کردستان خبر داد و گفت: این روضه‌های خانگی در برخی از شهرستان‌های استان با حضور تعداد محدودی از عزاداران برگزار می‌شود.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی استان کردستان با بهره‌مندی از کمک‌های مردمی در تمامی برنامه‌های ملی و مناسبتی ایام سال برنامه‌های مختلفی اجرا کرده است و عموم مردم به‌ویژه جوانان در این برنامه‌ها مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های مناسبتی بیشتر به صورت مجازی برگزار شد، افزود: با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه هیئات مذهبی استان کردستان خود را برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های این ایام آماده می‌کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان به برگزاری ویژه‌برنامه‌های این ایام به صورت مجازی اشاره و بیان کرد: 24 ویژه‌برنامه‌ در ۲۴ هیئت‌های مذهبی استان کردستان بدون حضور مخاطب برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری ۵۰ مراسم روضه خانگی ویژه ایام فاطمیه در هیئت‌های مذهبی استان کردستان خبر داد و بیان کرد: این مراسم روضه خانگی با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی در برخی از شهرستان‌های استان کردستان با حضور تعداد محدودی از عزاداران برگزار می‌شود.

خزاعی از برپایی چهار ایستگاه سلامت در سنندج ویژه ایام فاطمیه و حماسه نهم دی با مشارکت هیئت‌های مذهبی خبر داد و اعلام کرد: توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی بین نیازمندان یکی دیگر از برنامه‌های هیئات مذهبی است.

وی افزود: مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به مدت سه شب در مسجد مهدیه سنندج با سخنرانی حجت‌الاسلام سادات و مداحی روح‌الله قاسمی همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۶۰۰ هیئت مذهبی در استان کردستان فعال است که این هیئات در مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح استان فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha