ضرورت بازخوانی حماسه ۹ دی برای نسل جوان
کد خبر: 3944227
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

ضرورت بازخوانی حماسه ۹ دی برای نسل جوان

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۹ دی روز بصیرت مردم ایران و معجزه الهی بود گفت: باید هر ساله سالگرد ۹ دی با عظمت برگزار و نسل جوان با این حماسه آشنا و پیوندشان با انقلاب مستحکم‌تر شود.

حمایت از رهبری مانع نفوذ دشمن در کشور می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، امروز، ۹دی در مراسم گرامی‌داشت دهه «بصیرت و میثاق»، اظهار کرد: مسئولان باید قدردان مردمی باشند که در جواب فتنه‌گران ۸۸ به میدان آمده و فتنه را از بین بردند چرا که در آن سال فتنه‌ای به‌پاشد و جریاناتی اتفاق افتاد که عده‌ای از مسیر انقلاب اسلامی خارج شده و در مقابل انقلاب ایستادند.

وی افزود: فتنه ۸۸ پس از آن رخ داد که مردم با حضور میلیونی در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای عظیم از خود نشان دادند که این موضوع به مذاق فتنه‌گران مورد حمایت خارج از کشور خوش نیامد و آنها این حماسه را نتوانستند تحمل کنند بنابراین برنامه‌‌ای برای تلخ کردن این حماسه به کام مردم طراحی کردند. در این راه برخی نیز به خاطر قدرت‌طلبی و منافع دنیوی حرکاتی از خود بروز دادند که دشمنان نظام را به شوق آورده و آنها را برای فروپاشی نظام امیدوار کردند. با تمام اقدامات فتنه‌گران و حامیان‌شان در نهایت این نقشه آنها با مدیریت بسیار عالی مقام معظم رهبری و اطاعت مردم از  ایشان در ۹ دی  از بین رفت و خاموش شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: مقام معظم رهبری با مدیریت عالی هوشمندانه خود که به دوست و دشمن نیز ثابت شده است فتنه ۸۸ را به خوبی مدیریت کردند و مدیریت ایشان هر زمان که اوضاع بحرانی مشخص می‌شود به خوبی نمود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با تمام اقدامات ناشایست فتنه‌گران، به معترضان ارزش قائل شده و آن‌ها را جزء بخشی از ملت ایران تلقی کردند و برخلاف سایر حکومت‌ها که شیوه‌های قهری و سرکوب گرایانه در پیش گرفتند، ایشان با صبر و تحمل کاری کردند که افراد فریب خورده خود را از صف فتنه‌گران خارج کنند.

حجت‌الاسلام‌ قریشی تصریح کرد: ۹ دی روز بصیرت مردم ایران و معجزه الهی بود که در آن روز همه مردم ایران به میدان آمدند و باید هر ساله سالگرد ۹ دی با عظمت برگزار و نسل جوان با این حماسه آشنا و پیوندشان با انقلاب مستحکم‌تر شود. انسان نباید از حوادثی که در اطرافش می‌گذرد ساده عبور کند و باید در مورد آن‌ها تفکر و تدبر کند و عبرت‌ها را ببیند و به آن توجه کند، اگر چنین باشد خدا به انسان بینایی و بصیرت می‌دهد، همانطور که حضرت علی(ع) فرمود: «خدا رحمت کند به کسی که اهل تفکر باشد».

وی در پایان اظهار کرد: اگر از رهبری اطاعت کنیم فتنه‌ها تکرار نشده و دشمنان اجازه نفوذ در امور مسلمانان را نخواهند داشت و بزرگترین وظیفه ما در این روزها اطاعت و حمایت از رهبری است که موجب موفقیت کشور می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha