علما و شهدای روحانی به نسل جوان معرفی شوند
کد خبر: 3946289
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

علما و شهدای روحانی به نسل جوان معرفی شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خواستار اختصاص بخشی از موزه دفاع مقدس این استان به علما و شهدای روحانی شد و گفت: باید با شیوه‌ها و ابزار نوین و جذاب، شهدای روحانی و علمای یزد را به نسل امروزی معرفی کنیم.

علما و شهدای روحانی به نسل جوان معرفی شوندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 18 دی‌ماه در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به خدمات روحانیت در جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس و برگزاری مراسمی در اسفندماه به همین مناسبت، اظهار کرد: خاطرات طلبه‌ها و روحانیون در دوران دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت و اثرگذار است و باید برای ثبت و ضبط آن اقدام جدی‌تری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بارها بر جمع‌آوری آثار هنری طلاب و روحانیون، اشعار و خاطرات آنها تأکید کرده‌ایم، افزود: خدمات این قشر همچنین آثار هنری آنها در صورتی که در فضای مجازی منتشر شود، می‌تواند منشأ اثر باشد.

امام‌جمعه یزد با اشاره به فیلم‌سازی‌هایی که در زندگی علما انجام شده یا فیلم‌هایی که به زندگی یک طلبه یا روحانی پرداخته شده است، بیان کرد: شایسته است از ظرفیت طلاب و روحانیون در این زمینه استفاده شود.

ناصری اظهار کرد: حوزه هنری ترتیبی اتخاذ کند که برخی طلاب و روحانیان با استعداد در عرصه بازیگری شناسایی و آموزش داده شوند تا در آثار تلویزیونی و سینمایی برای بازی در نقش علما یا روحانیون از آنها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه طلاب در دوران دفاع مقدس اقدامات بسیار خوب و ماندگاری در جبهه‌ها انجام دادند، افزود: علاوه بر اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید خاطرات این افراد را جمع‌آوری کند، باید از ظرفیت آنها در اجرای نقش خودشان در آن دوران نیز استفاده شود.

امام‎جمعه یزد تأکید کرد: حتما نیاز نیست از این موارد فیلم و سریال‌های طولانی ساخته شود بلکه گاه یک فیلم چند دقیقه‌ای کوتاه می‌تواند اثرگذاری بسیار خوب و ماندگاری داشته باشد.

ناصری با اشاره به اینکه علما و روحانیون ما در زندگی‌شان لحظات ارزشمند بسیاری داشته‌اند، افزود: باید با شیوه‌ها و سبک‌های جدید فیلم‌سازی، روی این لحاظ مهم و ارزشمند کار شود.

وی با اشاره به اینکه پاسداران نیز می‌توانند در این عرصه نقش‌آفرین باشند و چه بسیارند پاسدارانی که ظرفیت و استعداد بازی در نقش خود را دارند، اظهار کرد: تیپ الغدیر مملو از خاطرات ارزشمندی است که قابلیت تبدیل به فیلم کوتاه یا مستند را داراست.

امام‌جمعه یزد به بیان خاطره‌ای از عملیات والفجر مقدماتی و حضور سه گردان در این عملیات پرداخت و بیان کرد: 700 نفر از این گردان شهید، اسیر و مجروح شدند و افرادی که زنده ماندند و همان شب به‌رغم اینکه برای استراحت به پشت جبهه‌ها هدایت شدند، دوباره برای شرکت در عملیات اعلام آمادگی کردند، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید روی آنها کار کند.

ناصری همچنین به بیان خاطره‌ای از شهید دانشجو پرداخت و اظهار کرد: در دوران جنگ از شهید دانشجو به واسطه قلم خوبی که داشت درخواست کردیم که به ثبت خاطرات رزمندگان در سنگرها بپردازد و دوربین و وسایل کار نیز برای او خریداری کردیم که کارهای ارزشمندی نیز انجام داد و اکنون قابل بازخوانی است.

وی همچنین خواستار اختصاص بخشی از موزه دفاع مقدس یزد به علما و شهدای روحانی شد و گفت: با شیوه‌ها و ابزار نوین و جذاب به معرفی شهدای روحانی و علمای یزد پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha