آغاز ثبت‌نام مؤسسات قرآنی کردستان در سامانه «حمد»
کد خبر: 3946788
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

آغاز ثبت‌نام مؤسسات قرآنی کردستان در سامانه «حمد»

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از آغاز ثبت‌نام مؤسسات قرآنی در سامانه «حمد» از امروز، ۲۱ دی‎ در استان کردستان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سامانه «حمد» به منظور یکپارچه‌سازی و ساماندهی فعالیت‌های مؤسسات قرآنی و لزوم ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات مؤسسات، در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این راستا مدیران مسئول مؤسسات قرآنی زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از امروز، 21 دی‌ با مراجعه به سامانه حمد می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: مؤسسات قرآنی باید در این سامانه بعد از ثبت‌نام خود تمام اطلاعات و فعالیت‌های مؤسسه خود را به روزرسانی کنند که این اطلاعات از زمان آغاز فعالیت، تعداد مربیان، تعداد قرآن آموزان، تعداد حفاظ قرآن، تعداد دوره‌های آموزشی و سطح‌بندی مؤسسه قرآنی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار مؤسسه قرآنی استان کردستان دارای مجوز رسمی و 14 مؤسسه دارای موافقت اصولی هستند، اعلام کرد: بنا به رایزنی‌های صورت گرفته با معاونت قرآن و عترت تمام این مؤسسات می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه «حمد» اقدام کنند.

گلباغی یادآور شد: این سامانه موجب می‌شود تا دسترسی ادارات و سازمان‌های قرآنی ذی‌ربط به مؤسسات قرآنی تسهیل شده و روند فعالیت‌های قرآنی در یک پروسه منظم و یکپارچه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha