اعلام فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی «مد و لباس فجر» در کردستان
کد خبر: 3948061
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

اعلام فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی «مد و لباس فجر» در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی «مد و لباس فجر» در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا ۱۰ بهمن‌ فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دهمین جشنواره بین‌المللی «مد و لباس فجر» از 25 بهمن‌ تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود که در این راستا فراخوان ارسال آثار به این جشنواره در استان کردستان اعلام شده است.

وی افزود: تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران، شناسایی، تبیین و تثبیت چارچوب‌ها و استاندارهای کیفی گونه‌های مد و لباس، اعتلای هنر صنعت مد و لباس و ارتقای سلیقه و فرهنگ مد ایرانی در جامعه، صیانت از حقوق و ارج نهادن کوشش‌های طراحان، فعالان و پیشکسوتان هنر صنعت مد و لباس، ایجاد فضایی مناسب برای انتقال و تبادل دانش و تجربیات بومی در هنر صنعت مد و لباس، نیل به ارزش‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس از اهداف برگزاری این دوره از جشنواره بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به بخش‌های این دوره از جشنواره مد و لباس فجر بیان کرد: این جشنوار در دو بخش طراحی(مسابقه و نمایش) شامل طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات، و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، چادر و پوشش سر، مسابقه زنده طراحی(از ایده تا اجرا)، لباس اجتماع بانوان و لباس اجتماعی آقایان، بخش غیررقابتی شامل ویترین ملی لباس، ویترین ملی کیف و کفش و ویترین ملی زیوآلات بوده است.

وی از اعلام فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی «مد و لباس فجر» در سطح استان کردستان خبر داد و یادآور شد: علاقه‌مندان تا 10 بهمن‌ماه سال جاری فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha