برگزاری مسابقات قرآنی ویژه روحانیون در کردستان
کد خبر: 3948838
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

برگزاری مسابقات قرآنی ویژه روحانیون در کردستان

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری مسابقات قرآن ویژه روحانیون زیر مجموعه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به مناسبت گرامیداشت دهه فجر خبر داد و گفت: بیشتر برنامه‌های گرامیداشت این ایام در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سعید عسگری، سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، یکم بهمن‌ماه در نشست کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر، اظهار کرد: ارزش‌هایی در وجود هر انسانی نهاده شده است که این ارزش‌ها تعیین کننده اخلاق و رفتار هر فرد در جامعه است که انقلاب اسلامی به منظور احیای همین ارزش‌های انسانی به وقوع پیوست.

وی انقلاب اسلامی را خاستگاه احیای ارزش‌های اسلامی و انسانی دانست و افزود: همین امر جایگاه و اهمیت دهه فجر را برای ما بیش از پیش نمایان‌تر خواهد کرد.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: این ارزش‌های انسانی به دلیل آسیب‌های اجتماعی، کجروی‌ها و محدودیت‌هایی شاید در طول تاریخ و زمان کمرنگ شود ولی هرگز این ارزش‌ها نابود نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در هرجایی از این جهان هستی ندایی بربیاید و به ارزشی پرداخته شود، ردپا و آثار انقلاب اسلامی نمایان است، افزود: انقلاب اسلامی امروز حامی مظلومان و آزادیخواهان جهان شده است.

حجت‌الاسلام عسگری دهه فجر را نماد استکبارستیزی دانست و اظهار کرد: استکبارستیزی دشمنان را به زبونی کشیده است، امروز ترس و رعب استکبار جهانی از قدرت ایران و تأثیرگذاری انقلاب مشهود است.

وی ادامه داد: نفی وابستگی‌ سیاسی، جلوگیری از سکولاریسم اخلاقی، حفظ کرامت انسانی، فتح قله‌های دانش، نفی نفوذ و دخالت دشمنان همه و همه ارزش‌هایی است که به برکت انقلاب اسلامی به دست آورده‌ایم که امیدواریم این توفیقات به برکت روح ملکوتی امام و رهبری داهیانه سکاندار انقلاب همواره پایدار باشد.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، تربیت شخصیت‌های ارزشمند و نام‌آور همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری‌زاده از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی تحت شعاع قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به همت معاونت فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در بستر فضای مجازی برنامه‌های متنوعی در سطح گسترده‌ای اجرا شده است، بیان کرد: در این راستا امیدواریم برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر به نحو مطلوب و در خور شأن این ایام برگزار شود.

حجت‌الاسلام عسگری از برگزاری وبینار سراسری ویژه روحانیون به همت مجمع تقریب مذاهب خبر داد و گفت: در این وبینار که به صورت سراسر به همت مجمع تقریب مذاهب و با همکاری دفاتر اهل سنت برگزار خواهد شد، یاد و خاطره روحانی عالیقدر ملا مصطفی مصطفوی گرامیداشت می‌شود.

وی برگزاری کارگاه سبک زندگی در بستر فضای مجازی به همت معاونت فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و یادآور شد: برگزاری همایش روحانیون، مسابقه کتابخوانی، مسابقات قرآنی با همکاری صدا و سیما، برنامه‌های ویژه مساجد، اعزام مبلغ برای ویژه برنامه‌های دهه فجر در بستر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های دهه فجر در استان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha