اعتبار لازم در ساخت مستند «حاج بصیر» تخصیص یابد
کد خبر: 3949407
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲

اعتبار لازم در ساخت مستند «حاج بصیر» تخصیص یابد

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خواستار تأمین اعتبارات لازم در ساخت مستند سردار شهید «حاج بصیر» شد و گفت: توجه لازم از لحاظ اعتبار و بودجه برای ساخت مستند سردار بصیر انجام نشده است.

اعتبار لازم در ساخت مستند «حاج بصیر» تخصیص یابدبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، روز گذشته، 4 بهمن در دیدار با سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور که در ساری برگزار شد، گفت: «طرح سپاس» بنیاد شهید طرح زیبایی است و به نظر می‌رسد باید توصیه‌هایی با دستگاه‌های دیگر انجام شود تا همکاری لازم را با بنیاد شهید داشته باشند.

وی افزود: خانواده شهدا هر کجا باشند باید بدانند اگر از سوی نظام خدمتی به آن‌ها می‌شود، ترحم نیست بلکه حق آن‌ها است، افزود: باید افتخار کرد به دیدگاه بلند مادارنی شهیدی که آرزو می‌کنند‌ ای کاش به تعداد مو‌های سر فرزند داشتن و در راه اسلام و انقلاب تقدیم می‌کردند.

لائینی با بیان اینکه فرزندان شهدا و جانبازان باید به خود افتخار کنند، تصریح کرد: این وظیفه ماست که فرهنگ ایثار و شهادت را با اقداماتی همچون نامگذاری معابر و اماکن به نام شهدا تا تبیین آثار، تهیه فیلم از نحوه زندگی و بیان خاطرات‌ در جامعه تقویت و ماندگار کنیم.

وی خواستار خواستار تأمین اعتبارات لازم در ساخت مستند سردار شهید «حاج بصیر» شد و گفت: آن توجه لازم از لحاظ اعتبار و بودجه برای ساخت مستند سردار بصیر انجام نشد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: باید توجه کنیم آن خیابان و کوچه‌ای که قرار است به نام شهید نامگذاری کنیم به گونه‌ای باشد که همه اهالی آن کوچه با افتخار از این نامگذاری استقبال کنند.

لائینی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع ایثارگران ما معطل نظر کمسیون‌ها می‌شوند، افزود: بانک‌ها باید با تسهیلات ضروری و موضوع اشتغال همکاری بیشتر داشته باشند. جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز اغلب مشکلات حادی دارند و باید به معیشت این یادگاران دفاع مقدس هم توجه شود.

وی با بیان اینکه تا کنون چند کتاب از اسرا را خواندم، افزود: هنوز حقوق آزادگان مغفول مانده، آزادگان لازم است دست به قلم شوند و خاطرات دوران اسارت را بنویسند که بدون شک خاطرات هر کدام از این آزادگان می‌تواند فیلم و مستند باشد بنابر این آزادگان نباید خاطرات دوران اسارت را در گنجینه سینه خودشان پنهان کنند بلک باید به روی کاغذ بیارند و و این خاطرات به عنوان یک تکلیف جنبی در مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه لازم است برخی خاطرات آزادگان ایرانی از زبان فارسی به عربی ترجمه شود و برخی از خاطرات اسرای عراقی نیز از عربی به فارسی ترجمه شود و این دو با یکدیگر در یک کتاب مقایسه شوند، اظهار کرد: تدوین و چاپ کتاب حاوی خاطرات اسرای ایرانی در عراق و اسرای عراقی در ایران توجه مجامع بین‌المللی را نسبت به رعایت حقوق بشر در ایران جلب می‌کند.

انتهای پیام
captcha