آغاز کلاس‌های قرآن در مؤسسه «رضوان الصالحین» در سنندج
کد خبر: 3949430
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

آغاز کلاس‌های قرآن در مؤسسه «رضوان الصالحین» در سنندج

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی «رضوان الصالحین» شهرستان سنندج از آغاز کلاس‌های قرآن با حضور قرآن‌آموزان از اول بهمن‌ماه در این مؤسسه خبر داد.

شهلا حسین‌پناهی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی «رضوان الصالحین» شهرستان سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: شرایط سخت کرونایی فعالیت مؤسسات قرآنی را به تعطیلی کشاند و همین امر موجب در تنگنا قرار گرفتن و به وجود آمدن مشکلات بسیار اقتصادی این مؤسسات مردم نهاد شد.

وی افزود: علیرغم شرایط سخت کرونایی این مؤسسه فقط سه ماه فعالیت خود را به طور رسمی تعطیل کرد و بعد از آن از طریق فضای مجازی کلاس‌های قرآنی خود را برگزار کرده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی رضوان الصالحین شهرستان سنندج با تأکید بر اینکه در این شرایط مؤسسات نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسئولان ذیربط هستند، بیان کرد: مؤسسات قرآنی استان کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر با قرآن بدون هیچ چشمداشتی و به صورت شبانه روزی فعالیت‌های قرآنی خود را پیگیری کرده‌اند که این امر می‌طلبد در شرایط سخت کنونی از سوی ارگان‌های ذیربط مورد حمایت قرار گیرند.

وی اجاره‌ای بودن مؤسسات قرآنی و تعداد کم قرآن‌ آموزان را از معضلات اصلی مؤسسات قرآنی دانست و اظهار کرد: در شرایط کنونی به دلیل عدم حضور قرآن‌آموزان در کلاس‌های قرآن این مؤسسات عملا تعطیل بودند اما ناچار به پرداخت اجاره بهای ماهیانه خود نیز هستند که این امر شرایط فعالیت برای مؤسسات را سخت‌تر کرده است.

حسین‌پناهی از آغاز کلاس‌های قرآن با حضور قرآن‌آموزان از اول بهمن‌ماه در این مؤسسه خبر داد و افزود: در حال حاضر کلاس‌های تجوید، حفظ بزرگسالان، روخوانی و روانخوانی و حفظ کودکان و کلاس فقه در این مؤسسه برگزار خواهد شد.

وی گفت: در کلاس تجوید و حفظ بزرگسالان 22 نفر، روخوانی و روانخوانی و حفظ کودکان 10 نفر و کلاس فقه هشت نفر از قرآن آموزان سنندجی حضور دارند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی رضوان الصالحین شهرستان سنندج بیان کرد: پرداخت 10 میلیون ریال مبلغ حمایتی از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان، پرداخت سه میلیون ریال از سوی تبلیغات اسلامی استان کردستان تنها حمایت یکساله از این مؤسسه قرآنی بوده است.

وی به ثبت‌نام مؤسسات قرآنی برای دریافت تسهیلات تحفه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح و پرداخت تسهیلات بتوانیم بخشی از مشکلات مؤسسه را رفع کنیم.

انتهای پیام
captcha