50 درصد از روستاهای دهگلان فاقد خانه عالم و روحانی است
کد خبر: 3949667
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

50 درصد از روستاهای دهگلان فاقد خانه عالم و روحانی است

فرماندار شهرستان دهگلان با بیان اینکه 40 خانه عالم در این شهرستان وجود دارد، گفت: 50 درصد از روستاهای ما فاقد خانه عالم و روحانی است که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان این مشکل رفع شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرزاد شمس، فرماندار شهرستان دهگلان دیروز، پنجم بهمن‌ماه در مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز بزرگ اسلامی دهگلان با اشاره به اینکه دهگلان از سال 86 از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرده است، اظهار کرد: رفع مشکلات و خلاء‌های موجود در شهرستان دهگلان نیازمند تلاش، همدلی و وفاق مسئولان است.

وی به جایگاه شهرستان دهگلان از بُعد معنویت، تحصیلات و تربیت علما اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان دهگلان از ظرفیت 90 نفر از علما و روحانیون توانمند بهره‌مند هستند.

شمس با بیان اینکه 40 خانه عالم در این شهرستان وجود دارد، بیان کرد: 50 درصد از روستاهای ما فاقد خانه عالم و روحانی است که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان این مشکل رفع شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به آموزش علما و روحانیون این شهرستان با بهره‌گیری و توجه بیشتر به خانه‌های عالم را ضروری دانست و گفت:آمادگی هر نوع حمایتی در راستای توسعه و تقویت مساجد و خانه‌های عالم را داریم.

فرماندار شهرستان دهگلان با تأکید بر وجود نظم در تعیین اوقات شرعی افزود: تعیین اوقات شرعی از ضرورت‌هایی است ماموستایان و روحانیان باید در این زمینه وحدت رویه داشته باشند.

وی رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار برای روحانیون را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: عدم استقرار اداره اوقاف در شهرستان از دیگر مشکلات این شهرستان است که امیدواریم شاهد رفع این خلاء در شهرستان دهگلان باشیم.

وی در پایان گفت: تا زمانی که روحانیون ما در زمینه آگاهی بخشی جامع اقدامات لازم را انجام دهند مسیر شبه‌افکنی‌های دشمنان مسدود خواهد شد.

صباح قاسمی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان دهگلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: بارزترین شخصیت از نگاه مقام معظم رهبری مدیریت جهادی و توجه به مردم و خدمت صادقانه است.

وی با بیان اینکه در این راستا مسئولان باید خدمت صادقانه را در اولویت امور خود قرار دهند، افزود: جا دارد از سال‌های تلاش مسئول سابق مرکز بزرگ دهگلان حجت‌الاسلام معظمی تقدیر کنیم.

قاسمی یادآور شد: اخلاق زیبا، رفتار متین و مدیرت جهادی و فرهنگی و تعامل مناسب با مدیران و روحانیون از خصوصیات بارز حجت‌الاسلام معظمی بود.

انتهای پیام
captcha