کردستان؛ سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ایثار
کد خبر: 3949741
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

کردستان؛ سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ایثار

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان با اشاره به اینکه مردمان کردستان اهل فرهنگ، هنر، دین، باور و اعتقاد هستند، گفت: کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ایثار و فداکاری است.

به گزارش ایکنا از کردستان، یحیی معروفی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در مراسم طرح ملی «دوشنبه‌های قرآنی» که امروز، ششم بهمن‌ماه در پردیس تربیت معلم مدرس سنندج و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ایثار و فداکاری است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان کردستان، مردمانی اهل فرهنگ و هنر و دین و باور و اعتقاد هستند، افزود: استان کردستان به دلیل وجود مساجد بسیار به استان مناره و مسجد معروف بوده و شهر سنندج نیز شهر هزار مسجد نامیده شده است که این امر نشان از جایگاه بسیار والای دین و قرآن بین مردمان این سرزمین دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان، استان کردستان را مهد بزرگان، عارفان و قرآن پژوهان بزرگی دانست که بسیاری از آنان شهره جهانی دارند، بیان کرد: کردستان دیار برادری، دوستی، صدق و صفا و وحدت و یکپارچگی است.

وی به معجزه بودن قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن کلام خداوند، معجزه پیامبر اسلام و کتاب دینی مسلمانان است که در این راستا ما مسلمانان برای بهره‌مندی از این کتاب آسمانی باید در قرآن کریم تأمل و تدبر کرده و عامل به آموزه‌های قرآنی باشیم.

معروفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت دانشگاه فرهنگیان در استان کردستان گفت: دانشگاه فرهنگیان استان کردستان دارای دو پردیس تربیت معلم شهید مدرس و بنت‌الهدی بوده است که پردیس شهید مدرس یکی از بزرگترین پردیس‌های غرب کشور بوده است. پردیس شهید مدرس در 25 هکتار با بناهای و فضاهای آموزشی مختلف در حال ارائه خدمت به دانشجو معلمان استان کردستان بوده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان دارای 40 عضو هیئت علمی و 100 نفر استاد مدعو بوده که در حال آموزش به دانشجو معلمان پردیس‌های استان کردستان هستند.

وی برگزاری دوشنبه‌های قرآنی را از ابتکارات خلاقانه دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: پخش زنده این برنامه قرآنی و اجرای ملی این برنامه یکی از فعالیت‌های نوآورانه در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بوده است.

معروفی در پایان یادآور شد: هرچند تاکنون نتوانسته‌ایم آن گونه که باید از فضای مجازی در توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش‌های مجازی بهره‌مند نشده‌ایم اما کرونا این شرایط را برای ما فراهم کرده است که امیدواریم این امر توسعه یابد.

انتهای پیام
captcha