شرکت ۱۰۵ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن و عترت و نماز
کد خبر: 3950273
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

شرکت ۱۰۵ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن و عترت و نماز

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان از شرکت ۱۰۵ هزار دانش‌آموز کردستانی در سی و‌نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز خبر داد و گفت: ۹۴ هزار نفر در طرح حفظ جزء سی قرآن شرکت کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان کردستان امروز، هشتم بهمن‌ در پیش اجلاس استانی نماز با عنوان «پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز» در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نماز یکی از اولین دستورات الهی به پیامبر(ص) بوده است و در آیات قرآن کریم بر برپایی آن همواره تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش علمی بیست‌ونهمین اجلاسیه نماز به پیوند خانه، مدرسه و مسجد اختصاص یافته است، افزود: ارتباط و تعامل تنگاتنگ سه کانون مسجد، مدرسه و خانه موجب استحکام‌بخشی هرچه بیشتر فرهنگ نماز در جامعه خواهد شد و همچنین واگرایی این سه نهاد نیز می‌تواند آسیب‌زا باشد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان کردستان بیان کرد: در چند سال اخیر در وزارتخانه آموزش‌ و‌ پرورش به موضوعات ارزشی و قرآنی توجه ویژه‌ای شده است و تخصیص اعتبارات کشوری برای اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی فرصت مطلوبی برای ترویج فرهنگ قرآنی و نماز بین دانش‌آموزان، در اختیار مسئولان امر گذاشته است.

وی به کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش اشاره و بیان کرد: امیدواریم با توجه به نقشی که امامان جماعت می‌توانند در مدارس و بین دانش‌آموزان داشته باشند، بتوانیم بهره لازم را از همکاری و مشارکت با حوزه‌های علمیه ببریم.

قربانی با تأکید بر اینکه در این کمیته باید بحث تقویت هویت دینی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان را مورد توجه قرار دهیم، افزود: در این بخش نباید یک دید سطحی و صرفا گزارش‌دهی داشته باشیم چراکه این امر می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد.

وی از شرکت ۱۰۵ هزار دانش‌آموز کردستانی در سی‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‎آموزی خبر داد و گفت: ۹۴ هزار نفر از دانش‌آموزان کردستانی در طرح حفظ جزء سی قرآن شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به تخصیص 250 میلیون تومان اعتبار برای فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در سال جاری اشاره و اظهار کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، تأسیس و راه انداری چهار دارالقرآن جدید، فعالیت 14 دارالقرآن در استان، هزینه کرد 600 میلیون تومان برای تجهیز هفت دارالقرآن با مشارکت نوسازی مدارس، ایجاد 85 نمازخانه جدید در مدارس و در مجموع وجود 538 نمازخانه در مدارس از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش استان کردستان طی سال جاری در حوزه قرآن و عترت بوده است.

وی افزود: در ایام کرونایی و تعطیلی مدارس 17 کانال فعالیت قرآنی و کارگروه تولید محتوا قرآنی به همت همکاران آموزش‌وپرورش ایجاد شد که در مجموع ۵ هزار محتوای قرآنی در چهار سطح مدرسه‌ای در این مدت تولید شد.

قربانی به افتخارات آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول استان در ستاد اقامه نماز، کسب رتبه اول و دوم انشای نماز و چهارم حفظ کل قرآن در سطح ملی، کسب رتبه برتر کشوری کمیته مشارکت‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه و رتبه برتر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از امتیازات آموزش و پرورش استان کردستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت استان با آموزش و پرورش همکاری دارند، یادآور شد: 312 هزار دانش‌آموز و 24 هزار نفر پرسنل جمعیت آموزش و پرورش استان کردستان را در بر می‌گیرد که این امر همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha